Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Mii de carduri de sănătate, în continuare invalide. Contravaloarea cardurilor a doi bolnavi, plătită de șefii CAS Vrancea


Cardurile naționale de sănătate le dă, zi de zi, bătăi de cap medicilor, dar și pacienților acestora. Luni, președintele Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, Mihai Copaci, declara că problema cardurilor invalide a fost rezolvată. Ieri, medicii au constatat că problema nu fusese rezolvată.
Cardurile mai multor asigurați nu au putut fi activate, astfel că pacienții nu au putut primi serviciile medicale de care au avut nevoie, ei fiind puși pe drumuri între medicul de familie și sediul CAS Vrancea. Medicul de familie al comunei Mera, Nicoleta Stoica, ne-a spus că a avut mai multe situații în care nu a putut acorda servicii medicale pacienților din cauza cardurilor invalide.
Mihai Copaci, președintele CAS Vrancea, spune că situația i-a fost semnalată de mai mulți medici de familie, iar pentru a rezolva problemele, a înștiințat Direcția Informatică din cadrul CNAS. „Cardurile naționale primite de asigurați în ultima tranșă, a căror stare nu a fost modificată din «transport» în «inactiv» și cu care pacienții s-au prezentat la medic pentru a fi activate, dau eroare -17 «card invalid». Vă rugăm să ne comunicați de urgență, care este soluția pentru a putea rezolva această situație, la sediul CAS Vrancea prezentându-se cu această problema sute de pacienți care au nevoie urgentă de servicii medicale și care nu mai pot fi amânați în vederea rezolvării acestei situații. Vă rugăm să ne comunicați de urgență un răspuns!”, se arată în adresa trimisă de Copaci la CNAS.
În cazul a doi pacienți care s-au prezentat ieri la sediul CAS și care aveau nevoie urgentă de servicii medicale, Copaci și directorul economic au achitat pentru aceștia, din propriul buzunar, câte 15,5 lei pentru emiterea unor noi carduri, dar și pentru ca pacienții să primească adeverința înlocuitoare a cardului de sănătate, pentru ca oamenii să beneficieze de serviciile medicale de care aveau nevoie. „S-au prezentat la CAS mai mulți asigurați, care nu puteau primi servicii medicale din cauza cardurilor invalide. În cazul a doi pacienți, care aveau nevoie urgentă de servicii medicale, am decis ca eu și directorul economic să plătim costurile pentru emiterea unor noi carduri, iar pacienții au primit adeverință înlocuitoare de card, în baza căreia au putut beneficia de serviciile medicale de care aveau nevoie„, a spus Mihai Copaci.
Reamintim că de la 1 septembrie, de când s-a introdus obligativitatea utilizării cardului de sănătate, medicii de familie au întâmpinat numeroase probleme în utilizarea acestuia, de fiecare dată fiind sesizată CAS Vrancea și CNAS. Nu de puține ori, medicii de familie au acuzat o oprire „intenționată” a sistemului informatic al cardului, pentru a se face economii la bugetul sistemului de sănătate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?