Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Pacienții îi pot reclama pe medicii de familie, dacă aceștia refuză să le acorde servicii


Medicii de familie care refuză să acorde servicii medicale pacienților, în situațiile în care sistemul electronic al cardului nu funcționează, așa cum s-a întâmplat destul de frecvent în ultima perioadă, pot fi reclamați de pacienți. În cadrul unei conferințe de presă susținută de Mihai Copaci, președintele Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, acesta a precizat că pacienții trebuie să primească servicii de la medicii de familie chiar dacă sistemul nu funcționează. „Chiar dacă nu funcționează sistemul, odată introdus cardul în cititor, rămân memorate amprenta de timp și numărul de card, iar medicul are obligația de a valida serviciile în cel mult 72 de ore. Drept urmare, furnizorii de servicii medicale trebuie să procedeze după cum urmează: după introducerea cardului în cititor, se tastează pin-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp și numărul de card folosit; se înregistrează serviciul CEAS în aplicația de furnizori; de la momentul repunerii în funcțiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate și operate în aplicație de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore; toate serviciile prestate și operate în sistem până la remedierea defecțiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp și număr de card”, a spus Mihai Copaci.
Astfel, vrâncenii carora medicii de familie refuză să le acorde servicii medicale pe motiv că nu merge sistemul, pot depune plângeri la CAS Vrancea. Copaci a explicat că pacienții nemulțumiți pot depune plângeri împotriva medicilor la CAS. „Pacienții pot depune la Registratura instituției o sesizare în care reclamă că medicul a refuzat să le acorde servicii medicale. În urma acestor sesizări, noi vom dispune un control, iar dacă cele sesizate se confirmă, putem dispune sancțiuni. Acestea sunt prevăzute în ordinul 1012/2013. Acestea pot consta în sancționarea cu 10% din valoarea contractului semnat cu CAS, chiar și la rezilierea contractului”, a mai spus Copaci.
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?