Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Află ce trebuie să faci dacă ți se blochează sau pierzi cardul de sănătate


Mai multe persoane s-au prezentat, zilele trecute, la sediul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, după ce li s-au blocat cardurile naționale de sănătate. Pentru a evita statul la cozi și nervii întinși la maxim, pe site-ul CAS sunt prezentate etapele utilizării cardului și deblocării acestuia în cazul în care s-a blocat.
Astfel, activarea cardului de sănătate se face la orice furnizor de servicii medicale la care asiguratul apelează prima dată după primirea documentului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului. Operațiunea de activare durează maxim 30 de secunde și constă în înlocuirea codului pin inițial al cardului (000) cu un cod PIN din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge. Cardul național de sănătate primit de asigurat conține doar datele sale de identificare.
Pe card și în memoria electronică a cardului sunt imprimate: numele și prenumele asiguratului, codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate, numărul de identificare al cardului național de asigurări sociale de sănătate (CID), data nașterii, termenul de valabilitate al cardului (5 ani). Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripționa pe cardul de sănătate date medicale. Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflați în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.
Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul PIN.  Dacă asiguratul tastează greșit codul PIN al cardului de sănătate, de cinci ori consecutiv, acesta se blochează. În această situație, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995 pentru deblocare.
Asigurații care au primit carduri naționale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate sau au pierdut/distrus acest document vor solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidența căreia se află. Asigurații vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situația în care cardul conține date eronate. Asigurații vor plăti contravaloarea serviciilor de producție și distribuire prin poștă a noului card, în cazul pierderii/distrugerii cardului inițial. Costurile sunt de 15 lei. Plata se va face la sediul casei de asigurări în evidența căreia se află asiguratul.
În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate. De asemenea, pentru asigurații care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conștiință, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverința de înlocuire a cardului de sănătate. Adeverința este valabilă trei luni de la eliberare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?