Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Campania „Hai la 1 la masă!” își propune să convingă românii să ia pauza de prânz la o oră fixă, în afara biroului


Campania „Hai la 1 la masă!” își propune să convingă angajații români să ia pauza de prânz la o oră fixă, în afara biroului, și va avea un program-pilot în luna mai în diferite companii din București. Programul-pilot cuprinde acțiuni de informare directă și online, pe site-ul campaniei — haila1lamasa.ro. Potrivit inițiatorilor, sunt vizate, pentru început, trei zone de centre de birouri din București, în care lucrează peste 9.000 de oameni. Angajații bucureșteni vor fi încurajați să mănânce la prânz în afara biroului, de preferat un meniu sănătos.
Prezent la conferința de lansare a programului, miercuri, secretarul de stat în Ministerul Muncii Codrin Scutaru a subliniat că „pauza de masă este legată de eficiența la locul de muncă”, dar în România, acest aspect al confortului angajatului, de obicei, „nu se discută” cu angajatorul și este, mai degrabă, „treaba fiecăruia”. „La nivelul gestionării legislației muncii tragem un semnal de alarmă. Ne dorim ca specificația aceasta să fie luată în serios”, a adăugat Scutaru.
Campania „Hai la 1 la masă” are ca scop principal, potrivit inițiatorilor, crearea unor obiceiuri sănătoase în rândul angajaților români. Potrivit unui studiu, menționat la conferință, 62% dintre angajații români alocă mai puțin de 30 de minute prânzului, mâncând în grabă, de cele mai multe ori la locul de muncă. Doar 17% dintre salariați au descris masa ideală ca fiind compusă din produse sănătoase sau naturale. Masa ideală este împreună cu familia pentru 30% dintre angajații români, respectiv cu prietenii pentru 19%. Masa ideală este acasă pentru 39% dintre salariați, urmată ca preferință de masa la restaurant (27%). Cei mai mulți salariați români au declarat, la momentul studiului, că masa lor ideală ar costa 20 de lei sau mai puțin (31% dintre salariați).
Studiul respectiv a fost realizat în septembrie 2014 și se numește „Masa ideală (Ideal Meal)”, scopul acestuia fiind „radiografierea” obiceiurilor alimentare ale românilor.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?