Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Sancțiuni DURE pentru furnizorii de servicii medicale


Furnizorii de servicii medicale care sunt în relații contractuale cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) riscă sancțiuni, de la 1 aprilie, în cazul în care comit greșeli în raportarea serviciilor. Președintele CAS Vrancea, Mihai Copaci, ne-a spus, că, în prezent în cazul în care se greșește sau mai bine zis se comit abateri de la normele Contractului Cadru, furnizorii primesc amenzi de 1% din valoarea totală a contractului. „Momentan, s-a adoptat doar proiectul, urmează să se adopte și normele metodologice. Acum, se ia 1% din valoarea totală a contractului, dar nu se ia în calcul suspendarea contractului. Așteptăm normele metodologice să vedem cum se va aplica, pentru că un spital se închide dacă i se suspendă contractul”, a spus Mihai Copaci. 
Șeful CAS a oferit și câteva exemple pentru care furnizorii riscă sancțiuni. „De exemplu, dacă un pacient este internat de urgență direct prin secție, este o greșeală, deoarece el poate fi internat de urgență doar prin structurile UPU și CPU. Sau, pe perioada spitalizării, spitalele trebuie să asigure, în mod gratuit, pacienților toate investigațiile și medicamentele necesare. Dacă pacienții își cumpără medicamente sau plătesc anumite investigații, spitalele riscă sancțiuni”, a explicat Mihai Copaci.
Președintele CNAS, Vasile Ciurchea, a declarat, potrivit presei centrale, că începând de la 1 aprilie vor fi aplicate sancțiuni furnizorilor de servicii medicale care greșesc, acestea mergând până la suspendarea contractului pe o perioadă de timp. „De la 1 aprilie, când un furnizor de servicii medicale greșește, i se va întrerupe pe o perioadă contractul cu casa de asigurări. Nu cred că cineva își permite să greșească știind că i se va întrerupe contractul. Dacă un spital greșește cu ceva, nu poți să închizi spitalul, pentru că ar însemna să lași pe dinafară și pacienți și personal. O primă sancțiune este aplicarea unei amenzi de 1% din valoarea totală a contractului. Dacă greșește continuu, luăm măsuri și putem ajunge chiar și până acolo”, a afirmat președintele CNAS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?