Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Test BMW X5 M50d


Modelul testat a fost noul X5 M50d ce are o motorizare de 3l triturbo (trei turbocompresoare), cu 6 cilindri ce dezvoltă 381 CP și un cuplu maxim de 740 Nm disponibil încă de la 2.000 RPM. În modul „Sport”, între 2.000 – 3.000 RPM motorul sună fantastic. Pentru că am amintit de modularitatea motorului, există „EcoPro” pentru un condus civilizat și un consum redus, „Comfort” vi-l recomand cu drag pentru un comportament optim al mașinii, iar cei ce vor puțină joacă, „Sport” / „Sport +” (se decuplează ESP) unde veți reuși să atingeți de la 0-100km/h în doar 5 secunde. Cutia Steptronic în 8 rapoarte este exemplară, are feedback prompt la accelerări. 
 Testul a avut loc în Focșani, Brăila și Galați. În regim urban, consumul instant indică valoarea de 12l/100km iar cel extraurban undeva la 10l/100km. Față de modelul precedent, X5 M50d scade timpul de la 0-100 km/h la doar 5.3 sec. poate și datorită modificărilor aduse cutiei de viteze ce are o greutate cu aprox. 30kg mai puțin, iar viteză maximă este limitată la 250 km/h.
 La capitolul tehnologie lista este extrem de lungă…dar putem spune că noul X5 este cel mai modern model de la BMW dacă excludem modele i3 și i8 iar numărul sistemelor crește o dată cu prețul. În plus față de sistemele amintite la siguranță, există pachetul Real Time Traffic Info (încă nu este disponibil în România) și sistemul iDrive Touch care permite vechiului buton iDrive să poată recunoaște litere și cifre în regim touch.
 La interior, începând cu bordul care se îmbină într-un mod foarte plăcut clasicul (partea de jos – butoanele) cu modernul (ecranul), plasticul și tapițeria Alcantara care sunt de o foarte bună calitate, scaunele confortabile și spațiul parcă vor să te facă să uiți că ai un portbagaj de 650l, mai mic decât a unui Porsche Cayenne sau Audi Q7. Ce merită toți banii la această mașină, este sistemul audio Bang and Olufsen cu 16 difuzoare ce costă aprox. 4.000 euro sau sistemul multimedia pentru pasagerii din spate ce te-ar putea costă încă 3.000 euro. Å¢inuta de drum este excelentă. Vizibilitatea este și ea una foarte bună iar la nevoie puteți să vă bucurați de sistemul panoramic de vizualizare a mașinii la 360 grade sau camera pentru marșarier cu senzori activi. 
 La exterior putem spune că este cel mai frumos SUV de pe piață. Farurile parcă vin puse pe caroserie, exact ca în cazul seriei 3, liniile sunt mult mai sexy iar pachetul M îl fac pe noul X5 mult mai agresiv și opulent pe drumurile noastre.
Conform listei de prețuri de la BMW, modelul pleacă de la un preț de 63.364 euro pentru modelul X5 xDrive30d și poate ajunge la 110.000 euro cu toate opționalele pentru modelul M50d. Modelul testat costă 103.000 euro. Astfel, BMW X5 este cel mai scump SUV din segmentul sau, depășind cu aproximativ 4.000 de euro Porsche Cayenne S. Totuși, Noul X5 este mai ieftin decât un Range Rover Sport dar nu fac nicio referire pentru că încă nu am testat acest model
PRO: Motorul și cutia, exteriorul, calitatea materialelor, suspensiile și confortul la interior.
CONTRA: Prețul, portbagajul, lista mare de opționale ce fac să crească și mai mult prețul de achiziție, valoarea de revânzare.
Autor: Robert Drilea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?