Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Profesorii de la Pedagogic, învățați cum să strângă fondul clasei


Expertul german în educație Erhard Tillmann i-a îndrumat, timp de două săptămâni, pe profesorii de la Liceul Pedagogic „Spiru Haret” din Focșani în rezolvarea diferitelor probleme cu care se confruntă în realizarea actului educațional. Erhard Tillmann este reprezentant al Guvernului german pe probleme de educație, în cadrul organizației „Senior Expert Service” (SES) și se află pentru a doua oară, în acest an, la Liceul Pedagogic, în cadrul unui proiect ce se desfășoară pe două componente, respectiv „Dezvoltarea metodelor moderne de predare – învățare – evaluare la clasă” și „Modalități de strângere a fondurilor pentru dezvoltarea bazei materiale”. 
Erhard Tillmann este unul dintre cei 10.000 de specialiști în diverse domenii, pe care guvernul german îi pune la dispoziția instituțiilor interesate în dezvoltarea și implementarea diferitelor tehnici moderne în diferite domenii, cum ar fi educație, inginerie și altele. „Domnul Erhard Tillmann este unul din cei 10.000 de experți pe diverse domenii pe care Guvernul german îi pune la dispoziția instituțiilor interesate în dezvoltarea și implementarea diferitelor tehnici moderne în educație, dar și în alte domenii. În instituția noastră este pentru a doua oară, prima dată a fost în perioada aprilie – mai 2014. Proiectul a fost continuat pe două componente  «Dezvoltarea metodelor moderne de predare – învățare – evaluare la clasă» și «Modalități de strângere a fondurilor pentru dezvoltarea bazei materiale”, a spus Lauriana Ailincuței, directoarea Liceului Pedagogic „Spiru Haret”.
Întrebat despre cum vede el problemele cu care se confruntă învățământul românesc, expertul în educație a spus că marea problemă cu care se confruntă elevii români este faptul că studiază foarte multe materii din aceeași arie curriculară, în loc să studize câte una din fiecare. Astfel, fiind foarte aglomerat cu informații, are un randament scăzut, susține specialistul, trebuind să se pregătească la toate materiile. „Principala problemă cu care sistemul educațional românesc se confruntăm este aceeași pe care am întâlnit-o mai peste tot pe unde am reprezentat Guvernul german în probleme de educație și anume: elevii studiază foarte multe discipline din cadrul aceleași arii curriculare, spre deosebire de ceea ce ar trebui implementat și anume o singură disciplină, de exemplu din aria științe – matematica, una singură din limbile străine – engleza, una singură din științele sociale și așa mai departe. În felul acesta, elevul trebuie să se pregătească la foarte multe discipline  și atunci nici randamentul nu este pe măsură. Dacă ar studia o singură disciplină, la alegere, din fiecare arie curriculară, cu siguranță pregătirea acestuia ar fi diferită și orientarea ar fi de asemenea diferită”, este de părere Erhard Tillmann. 
Pentru îmbunătățirea calității învățământului românesc și sporirea interesului elevului pentru școală, expertul german sfătuiește cadrele didactice să pună elevul în centrul atenției, în toate etapele lecției, să folosească metode active. „Elevul trebuie să fie în centrul atenției în timpul orelor de curs și nu profesorul, el să fie activat în fiecare dintre etapele lecției. De exemplu, lucrul pe grupe, în perechi, individual, prezentarea lucrărilor din interiorul grupului și nu profesorul să fie principalul actor care ține toate sforile în mână și dirijează lucrurile”, a adăugat expertul.

     Activități caritabile pentru strângere de fonduri
 
Știind că la noi în țară strângerea de fonduri în școli nu este permisă, cel puțin teoretic, am fost curioasă să știu ce recomandă expertul în educație profesorilor în acest sens. Lauriana Ailincuței a precizat că expertul german a recomandat ca în aprilie 2015, în Săptămâna Altfel, să fie organizat un cros caritabil. Fondurile pe care le vor strânge vor fi utilizate pentru achiziționarea altor proiectoare. „Nu va fi vorba despre o donație propriu-zisă din buzunarul părinților. Una din activități este așa numitul Charity Run, se va face în Săptămâna Altfel. Vom organiza cu toții un cross în scop caritabil, ceea ce la ei se face foarte des și reprezintă sursa principală de dotare a școlilor. Se face un cross, vom hotărî pe ce distanță, copiii se înscriu și au discuții cu părinții anterior începerii acestei cros, prin care spre exemplu, copilul spune «eu voi reuși să alerg 5 ture și tată, pentru fiecare îmi dai un leu. Cu cât pot mai multe ture cu atâta voi primi mai mulți bani». Este o activitate educativă făcută de copii, copii care cer un leu, în aparență o nimica toată, un leu de tură, și ținând cont că sunt atâtea sute de elevi se vor strânge niște bănuți pe care să-i folosim pentru achiziționarea unor astfel de proiectoare pentru dotarea fiecărei clase, pentru a nu mai fi nevoie să mai multiplicăm”, a spus Lauriana Ailincuței.
 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?