Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Fiscul va controla primăriile care primesc bani la rectificare


Primarii trebuie să ceară Fiscului repartizarea sumelor din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale până la 20 noiembrie. Conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publice a anunțat, vineri, că au fost alocate 600 milioane lei la ultima rectificare în scopul achitării plăților restante înregistrate în contabilitatea unităților administrativ-teritoriale. Această prevedere se aplică inclusiv instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local și spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale. Finanțiștii vrânceni au arătat că sumele neachitate pentru care se face compensarea sunt cele înregistrate la 30 septembrie 2014.
    Practic, primarii pot cere acești bani dacă aveau datorii la 30 septembrie către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări, inclusiv cei care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale. „Scopul repartizării sumei menționate este achitarea plăților restante, la data de 30 septembrie 2014, înregistrate în contabilitatea unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local și a spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale”, se arată într-o informare a AJFP Vrancea.
    Cererile pentru alocarea sumelor se depun de către reprezentanții primăriilor la AJFP Vrancea însoțite de mai multe documente care să certifice datoriile adminstrațiilor locale. Este vorba despre situația obligațiilor de plată către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări, certificatele de atestare fiscală ale solicitanților, acorduri încheiate între unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale și furnizorii de bunuri, servicii sau lucrări. De asemenea, primăriile trebuie să depună și o cerere privind „introducerea unui control de tip preventiv, organizat și exercitat de Ministerul Finanțelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operațiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate  în vederea utilizării sumelor alocate, aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice”. Banii vor fi alocați în funcție de sumele solicitate, însă nu mai mult decât datoriile înregistrate. „Sumele destinate achitării obligațiilor de plată restante care fac obiectul cererilor scrise depuse de solicitanți nu pot fi mai mari decât obligațiile fiscale restante pentru stingerea cărora se utilizează, rezultate din certificatele de atestare fiscală”, precizează AJFP VRancea.
    Finanțiștii arată că acordurile se încheie de primării cu fiecare furnizor de bunuri, servicii și lucrări față de care unitatea/ administrativ-teritorială sau instituțiile publice finanțate integral din bugetul local au obligații de plată restante și doar pentru stingerea obligațiilor fiscale restante. Atât cererile care nu respectă prevederile legale cât și cele pentru care MFP nu a repartizat sume sunt restituite primăriilor. În cazul celor cărora le-au fost restituite cererile ca urmare a neîndeplinirii condițiilor, acestea pot depune o nouă cerere până la 20 noiembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?