Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627

Cercurile pedagogice: schimb de bune practici între dascăli


Cercurile pedagogice sunt activități metodico-științifice și psihopedagogice ce se organizează semestrial, la nivel local, zonal sau județean. Acestea reunesc cadre didactice de pe toate palierele educaționale: educatoare, învățători, maiștri-instructori, profesori, responsabili ai comisiilor metodice, directori, cadre didactice încadrate în centrele de asistență psihopedagogică, în casele corpului didactic, în învățământul special, în palate și cluburi ale copiilor etc, dintr-o localitate, o zonă sau la nivel de județ.
În funcție de numărul cadrelor didactice și de structura rețelei școlare, cercurile pedagogice se pot constitui pe cicluri de învățământ, respectiv preșcolar, primar, gimnazial, pe tipuri sau profiluri de unități, respectiv învățământ special, învățământ tehnic și profesional, învățământ de artă și sportiv, cluburi ale elevilor, iar în cadrul acestora pe discipline sau grupuri de discipline. Stabilirea structurii și coordonarea activității cercurilor pedagogice revin în atribuția Inspectoratului Școlar Județean, în funcție de ceea ce se stabilește în cadrul consfătuirilor județene pe discipline.
Conform articolului 17, aliniat 6 din metodologia formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, „cercurile pedagogice sunt foruri de sinteză, de evaluare a rezultatelor procesului de învățământ și a factorilor care determină eficiența acestuia, de comunicare și valorificare a experiențelor didactice și concluziilor cercetării pedagogice efectuată de cadrele didactice, de evaluare critică și constructivă a metodelor de predare învățare, a conținuturilor și modurilor de organizare a procesului educațional, de lansare a unor proiecte educaționale cu impact la nivel zonal și județean”.
La nivelul Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, cercurile pedagogice pentru anul școlar 2014-2015 nu au fost stabilite încă, chiar dacă consfătuirile cu inspectorii de specialitate s-au terminat. Asta datorită faptului că o parte dintre dascălii vrânceni doresc o altă abordare a acestor activități, decât până acum. „Marea majoritate a cadrelor didactice doresc desfășurarea clasică a cercurilor pedagogice. O întâlnire la nivel județean pe discipline, la care să participe pentru a clasifica anumite aspecte care nu au fost înțelese și în care să se realizeze un schimb de bune practici între cadrele didactice. Cei din învățământul primar ar dori o altă formă de abordare a cercului pedagogic”, spun reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Vrancea.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?