Ediția: Marți 10 Iunie 2025 Nr. 6895

Focşăneanul Gheorghiţă Ionel, manager de patru stele în Toscana


Stațiunea turistică Abetone, situată în provincia Pistoia (regiunea Toscana), a fost pentru două zile, 6-7 septembrie, locul de desfășurare a unui eveniment organizat de administrația locală, întreprinzători locali și reprezentanți ai asociaționismului românesc din Italia.
    Întâlnirea, denumită „Giornate di amicizia romene-abetonesi” (Zile de prietenie româno-abetoneze), a avut parte de discuții și schimburi de experiență pe teme turistice și economice, precum și o după amiază întreagă de manifestări culturale, menite să scoată în evidență tradiții, cultură, dans și muzică populară, specifice zonei din jurul stațiunii Abetone și România.
    Unul dintre inițiatorii și susținătorii proiectului cultural desfășurat la Abetone, în regiunea Toscana, a fost directorul hotelului „Miramonti”, românul Gheorghiță Ionel. Administrator de succes al unui hotel de 4 stele, românul, în vârstă de doat 34 de ani, ne-a povestit aventura sa în Italia și parcursul pe care l-a avut. De la simplu muncitor în construcții la un profesionist în domeniul managementului turistic. „Norocul meu a fost că le-am făcut pe toate, am spălat piscine, am făcut portar de noapte la hotel și am spălat și vase. În felul ăsta știu ce să le cer subordonaților și îi înțeleg.” a precizat el.
    Gheorghiță Ionel are 34 de ani, este originar din Focșani, în prezent rezident în localitatea Abetone, cunoscută stațiune turistică pentru sportuile de iarnă, unde administrează cu succes un hotel de 4 stele. „Când am venit în urmă cu doi ani, hotelul era pe pierderi cu aproape 180.000 de euro. După un an l-am scos cu câștig de 10.000 de euro, iar în prezent se poate spune că e o foarte bună afacere.” ne-a precizat el cu mândrie.
    Românul a venit în Italia în anul 2001. „Aveam pe cineva în Italia care mi-a găsit un loc de muncă în construcții, așa cum fac majoritatea românilor ajunși în Peninsulă. Am muncit, nu mi-am făcut probleme. Eram tânăr, făcusem liceul de sport, plin de speranță și încrezător în viitor. Åži așa a fost…” ne-a povestit el.
I-am cerut să ne povestească cum a reușit ca de la un simplu muncitor în construcții să devină un manager de succes în turism. „Un drum destul de lung, după ce le-am făcut pe toate: am spălat vase și o spun cu fără rușine, am curățat piscine și am făcut portar de noapte. Credeți-mă că toate aceste niveluri, pe care eu le consider experiențe, m-au ajutat să devin ce sunt azi.” ne-a precizat românul. „Am început la un manej pentru cai. Acolo era și un fel de agroturism, restaurant și le cam făceam pe toate. Apoi, norocul meu a fost că patronul mi-a propus să lucrez la fabrica lui de mobilă, pe care la un moment dat o transferase în Spania. M-a luat cu el și a descoperit cu plăcută surprindere că știu să vorbesc foarte bine și spaniola și engleza. Asta l-a făcut, pe lângă faptul că mă străduiam să fac totul bine, să-mi propună să lucrez la unul din hotelurile sale din Roma” a continuat el povestirea.

    Soarta românului luase o întorsătură favorabilă, iar până la promovare nu a fost decât foarte puțin. „Am lucrat mai întâi ca portar de noapte și nu mă mulțumeam doar să treacă timpul și să primesc salariul. Ori de câte ori vedeam câte o neregulă, o scriam și i-o dădeam. Să nu înțelegeți că pâram pe cineva sau o făceam pe spionul. Era vorba de chestiuni care puteau fi ameliorate sau care, în opinia mea mergeau prost. Indicațiile mele au avut succes și l-au impresionat, pentru ca mai apoi să fiu promovat.” și-a continuat povestirea românul.
    Au urmat cursuri de management și marketing în turism iar succesul nu l-a ocolit. „În timp am promovat, am avut propunere de colaborare, pe care am acceptat-o, la Sheraton în Veneția, au urmat tot felul de cursuri de specialitate și împreună cu plăcerea de a munci în acest sector, am avut multe succese. În final mi s-a propus să administrez hotelul Miramonti din Abetone și iată-mă aici. Am luat un hotel cu pierderi enorme și într-un an l-am adus la câștig. Acum poate fi considerată o foarte bună afacere.” ne-a povestit Gheorghiță Ionel.
    L-am întrebat despre inițiativa pe care a avut-o în zilele de 6-7 septembrie împreună cu asociațiile românești. „E ceea ce am putut face eu pentru România și pentru comunitatea românească. Am propus-o patronului, a fost de acord, mi-a dat toată încrederea. E și un mod de a face reclamă hotelului până la urmă, iar românii din Italia își fac vacantele aici. De ce nu și în hotelul nostru, nu-i așa?”

                                            Andi Rădiu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?