Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617

Reclamaţiile turiştilor la ANPC: Hotel din Vrancea


Turiștii reclamă cel mai des la ANPC că au fost păcăliți, că au plătit pentru pachete turistice de mii de euro de care nu au mai beneficiat, că serviciile găsite la locurile de cazare nu s-au ridicat la nivelul celor din ofertă, dar și reclame înșelătoare de tipul „pentru tine gratuit”. 
 Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a prezentat, într-un răspuns la solicitarea MEDIAFAX, unele dintre cel mai des reclamate probleme pe care le întâmpină românii în vacanță. Au fost cazuri în care turiștii plecați în diferite zone turistice, cu pachete de servicii achitate integral la agenția de turism din România, au suportat pe cheltuiala proprie, cazarea și întoarcerea în țară, deoarece firma din România a intrat în insolvență.
 Au fost reclamate și agenții de turism la care rezervările se făceau online și care trimiteau mesaje cu câteva zile înainte de plecare că rezervarea s-a anulat și că oamenii vor primi contravaloarea sejurului, lucru care nu se mai întâmpla. Aceste cazuri au fost transmise către serviciile de investigare a fraudelor.
 Totodată, au fost situații în care la intrarea pe teritoriul altui stat se solicita viză, iar în caz de refuz de către organele abilitate ale statului respectiv, turistul nu-și putea recupera suma ce reprezenta contravaloarea pachetului de servicii turistice care avea inclus și biletul de avion. Unui reclamant, care nu era cetățean român, o agenție de turism a refuzat să-i vândă pachetul la oferta de pe site pe motiv că acela era numai pentru cetățenii români sau cei cu reședință în România. Au fost și situații în care agențiile de turism nu au dat dreptul celor care le-au contractat serviciile să cesioneze pachetul înainte de plecare, chiar dacă aceștia au găsit înlocuitori.
 În Vrancea, o persoană a rezervat la un hotel cinci camere single și patru camere duble, în vederea organizării unui eveniment festiv la restaurantul hotelului, pentru care a plătit un avans. Ulterior a sunat să mai rezerve o cameră. După organizarea evenimentului, i s-a perceput și tariful pentru camera suplimentară rezervată telefonic, deși aceasta a rămas neocupată. Petentul a reclamat faptul că rezervarea nu s-a făcut cu avans sau cu o comandă fermă, nu i s-a dat bon fiscal pentru camera respectivă, care nu a fost ocupată, deci nu trebuia să plătească pentru aceasta. În urma cercetării, s-a constatat că rezervarea a fost efectuată de către hotel, s-a emis bon fiscal pentru întreaga sumă, dar petentul nu a ridicat bonul. Pentru stingerea litigiului în mod amiabil, s-a restituit petentului suma de 130 lei, tariful perceput pentru camera single rezervată, acesta declarându-se mulțumit.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?