Canalul Siret-Bărăgan rămâne un proiect prioritar pentru Guvern, urmând ca acesta să fie navigabil, iar pentru construcția sa sunt elaborate deja studiile de fezabilitate, a declarat marți într-o conferință Daniel Constantin, ministrul Agriculturii. „Facem de mult timp o analiză privind construcția canalului Siret-Bărăgan. Ministerul Agriculturii a elaborat deja studiile de fezabilitate. Aveam nevoie de un minister integrator, iar Ministerul Marilor Proiecte este astăzi un minister integrator. Aici trebuie să muncim împreună cu cei de la Ministerul Transporturilor, dorindu-se ca acest canal să fie navigabil, și împreună cu cei de la Ministerul Mediului, pentru combaterea inundațiilor”, a spus ministrul Agriculturii.
El speră să ca proiectul integrat să fie finalizat cât mai repede, după care se se caute sumele necesare pentru a putea începe investiția. „Deci, Canalul Siret-Bărăgan rămâne un proiect prioritar”, a mai spus ministrul.
Guvernul a înființat la începutul acestui an Administrația Canalului Siret-Bărăgan, care elaborează studiile și documentațiile tehnico-economice pentru proiectarea și realizarea Canalului Siret-Bărăgan, un proiect aprobat în urmă cu 26 ani, oprit în lipsa fondurilor și despre reluarea căruia se discută din 2002.
Proiectul pentru realizarea canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat în 1988, dar a fost oprit în lipsa fondurilor după construirea a doar 6 kilometri dintr-un total de 190 kilometri prevăzuți. După 1990, au existat mai multe tentative de reluare a lucrărilor, din partea diferitelor guverne, dar fără să rezulte nimic concret.
Potrivit specialiștilor, cel mai important beneficiu va fi irigarea a aproximativ 700.000 de hectare de teren agricol din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Ialomița și Călărași. Canalul va reduce simțitor costurile cu energia electrică folosită la irigații și va face posibilă aducerea apei pe terenuri neirigate în prezent. În plus, proiectul Canalului Siret – Bărăgan are și potențial turistic, prin cele cinci porturi ce ar putea fi construite pe canal, în orașele Mărășești, Focșani, Râmnicu Sărat, Buzău și la Dridu. Reluarea investițiilor la acest proiect important a fost posibilă ca urmare a multitudinii de demersuri făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea și al UNCJR, Marian Oprișan.