Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

KEEP IN TECH! by Ştefan Ioan


    „Căci unde dragoste nu e, nimic nu e” zice un cântec de odinioară. Și pentru că dragoste, am văzut, este slavă Domnului, continuăm să zicem despre lucruri frumoase ce conțin frânturi de tehnologie.
    Cum Focșaniul e un oraș plin de oameni ce iubesc mașinile scumpe, un oraș în care modele nu tocmai ieftine de Range Rover, Audi sau Mercedes încep să ne plictisească retina, m-am gândit că nu ar fi rău să vă scriu despre o mașină pe care, aș putea pune pariu, nu o vom vedea prea curând pe plaiurile noastre mioritice de-a dreptu’; aceea este Porsche 918 Spyder. Bine, aș dori mult să nu credeți vreo clipă că aș vrea astfel să dau peste nas instinctului de turmă ce-i cuprinde pe unii sau pe alții când e vorba de achiziții de automobile. Departe de mine gândul! În fond, fiecare își cheltuie banii așa cum vrea. O fac pentru că ar fi interesant să aflați și domniile voastre, lucruri despre care nu putem decât să citim.
    Porsche 918 Spyder este un super car la care Porsche a lucrat ani buni înainte de a-l arunca in producție, anul trecut în septembrie. Pe 18, mai exact! Cum nemții sunt băieți fini prin definiție, sub capotă, 918 Syper nu va avea vreun motor cu „cilindree americană”. E drept însă că nu va avea un motor. Sau mai bine zis, doar un motor. Ar fi păcat! J Așa că are 3 (trei); un V8 pe benzină de 4,6 litri ce stă braț la braț cu încă două, dar electrice. Combinate, dumnealor dau 887 CP. Din teste a reieșit ca sunt 887 cai FRUMOȘI putere. Cuplul maxim este 1277 Nm si este livrat roților (4WD) printr-o cutie PDK cu 7 trepte. Destul de bine zic cei pricepuți, mai ales că nici concurenții direcți ai lui 918 Spyder, LaFerrari și McLaren P1 nu sunt nici ei prea departe. Acum că prețul de plecare este (în Germania) de 768.026 euro, firește, nu trebuie să ne mire.
    Ce mi-a atras însă atenția, a fost prețul opționalelor. Astfel, dacă respectabilul cumpărător consideră că nici una din cele 10 culori disponibile nu îmbracă frumos mașina, mai are două variante: Liquid Metal Blue și desigur, Liquid Metal Grey. Fiecare dintre ele costă nici mai mult nici mai puțin decât 47.600 euro. Cum în timpul liber nu configurez de aiurea Rolls Royce-uri sau diverse modele de Maybach, Pagani, Koenigsegg și nici alte modele exotice, mi-am zis văzând această sumă, că totul se termină aici. Am greșit copilărește, pentru că Porsche 918 Spyder poate veni și cu pachetul Weissach, care reduce greutatea mașinii cu 42 kg grație unor jante de magneziu concepute prin forjare, rulmenți ceramici, dar și unor „privări de confort”: antifonare redusă, iar aerul condiționat, sistemul audio, cotiera și spațiile de depozitare din uși, dispar! Și pentru că totul are un preț, pachetul Weissach costă in Germania, exact 72.000 euro! Altfel spus, dacă am fi extrem de cârcotași, am zice că tu dai banii, iar ei îți mai iau câte ceva. Mă gândesc totuși că acest ultim pachet, nu e tocmai bun pentru cei care, vorba celor de la Paraziții, „au 4 kile peste 40 de kile-n plus” J
    Practic, aceste două dotări (pachete de dotări) însumate fac cât o mașină de care sigur vedem deja în Focșani. 😉 Despre performanțele acestui supercar pe circuitul de la Nurburgring, consumul sau în mod doar electric și câte și mai câte, găsiți voi date, acum că probabil v-am stârnit curiozitatea. În speranța că cei puțini vor vedea unde e rostul de tehnologie în articolul de față și nu mă vor judeca prea aspru, propun să ne întoarcem cuminți la BMW-urile noastre vechi și cu numere de Bulgaria, la șoferii de mașini scumpe care-și imaginează că în prețul mașinii a fost prins și dreptul de a parca, opri sau staționa EXACT unde le vine și la sensurile noastre giratorii, unele din plastic, altele pur și simplu, făcute fără cap!
La final, nu vă doresc decât să aveți bani pentru toate opționalele pe care le doriți. 😉

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?