Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617
Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617

Problemele administrației locale, discutate în ședința ordinară ACoR


   Problemele primarilor de comune din România au fost discutate, ieri, în cadrul ședinței ordinare a consiliului director al Asociației Comunelor din România (ACoR). Lipsa finanțării pentru derularea activităților, lipsa fondurilor pentru achitarea salariilor asistenților persoanelor cu handicap, problema impozitării terenurilor agricole au fost câteva dintre teme dezbătute în prima zi a adunării generale ACoR. La întâlnirea de lucru au fost prezenți Marian Oprișan- președintele UNCJR și al Consiliului Județean Vrancea, Rovana Plumb- ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice, Lucia-Ana Varga- ministru delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură, Mariana Câmpeanau- ministrul Muncii, familiei și egalității de șanse, Daniel Constantin- ministrul Agriculturii, Gheorghe Gherghina- secretarul de stat în Ministerul de Finanțe și viceprim-ministrul Liviu Dragnea. De asemenea, au mai fost prezenți Vanik Berberian- președintele Asociației Primarilor Rurali din Franța, Nicolae Matei- președintele Asociației Orașelor din România, Tudor Pendiuc- președintele Asociației Municipiilor din România și Tatiana Bădan- din partea Congresului Autorităților Locale din Republica Moldova.
   Tema ședinței ACoR este „Abnegație, altruism, armonie și autoritate în asociație – 2014”, fiind organizată sub înaltul patronaj al lui Dacian Cioloș, membru al Comisiei Europene, responsabil pentru agricultură și dezvoltare rurală. La această sesiune participă 500 de primari de comune din țară, membri ai asociației.
   Președintele UNCJR, Marian Oprișan, a declarat că administrația locală trebuie modernizată, pentru a funcționa corect și unitar, trebuie finanțată, pentru a putea dezvolta și moderniza infrastructura locală. Acesta a menționat că Guvernul are oligația să găsească soluții pentru finanțarea proiectelor de importanță locală și regională. Președintele UNCJR le-a cerut oficialilor din Ministerul Finanțelor ca în procesul de descentralizare, derogarea atribuțiilor de la adminsitrația centrală către cea locală să se facă și cu alocarea fondurilor necesare pentru buna funcționare a administrațiilor locale.
   Vasile Vatră, președintele ACoR Vrancea, a precizat că au fost puse pe tapet cele mai importante probleme pe care le are administrația locală în acest moment. „În prima zi au fost discutate probleme referitoare la protestul depus la Guvern de către primari anul trecut, dar și aspecte pe Legea 126 privind repartizarea sumelor necesare pentru inventarierea terenurilor administrative ale primăriilor. Avem mari probleme cu Ordonanța 103, care nu poate fi pusă în aplicare. Aceasta prevede participarea din partea bugetului local cu 25 % pentru plata asistenților personali ai persoanelor cu handicap. Noi suntem obligați să acoperim diferențele la salariul minim pe economie de la 800 la 850 acum și din iunie de la 850 la 900. Toate primăriile din țară nu au bani pentru a achita aceste drepturi. Am ridicat și problema impozitului pe teren și impozitului pe venit pe suprafață care trebuie să fie plătit de cel care utilizează terenul sau mai bine zis de cel care primește subvenția de la APIA și beneficiile după cultivarea lui. Nu este normal ca un bătrân, care este proprietarul terenului și care are terenul cu pricina în arendă, să plătească el din pensie impozitul”, a spus Vasile Vatră. 
   Lucrările adunării generale vor mai include dezbateri legate de activitatea curentă a asociației, evaluarea acordului de parteneriat încheiat între ACoR și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, propuneri legislative menite să îmbunătățească activitatea de la nivelul comunelor, prezentarea proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă implementate de asociație. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?