Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

Etichete înşelătoare pe sticlele cu băuturi alcoolice


   Mai mulți vrânceni au reclamat la Protecția Consumatorilor etichetele  înșelătoare de pe sticlele cu băuturi alcoolice și au acuzat că au găsit bere cu aromă de fructe, deși erau convinși că este vin. Abaterile la etichetarea băuturilor alcoolice sunt însă mult mai numeroase, arată reprezentanții Protecției Consumatorilor care au desfășurat o acțiune de control privind calitatea, modul de comercializare și etichetare a băuturilor spirtoase la începutul lunii octombrie.
   Comisarii au verificat 14 operatori economici din rețeaua de comercializare și un producător de băuturi spirtoase. „La 12 dintre operatorii economici controlați s-au constatat abateri privind etichetarea produselor sau informarea eronată a consumatorilor… Pentru abaterile constatate, s-au aplicat 6 avertismente și 8 amenzi contravenționale, în valoare totală de 17 000 lei”, au arătat reprezentanții Protecției Consumatorilor. În total au fost verificați 6795 litri băuturi spirtoase diverse, dintre care 560 litri băuturi, în valoare de 10.250 lei, prezentau diverse abateri de la prevederile privind protecția consumatorilor, pentru care s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare.
   Pe lista neregulilor constatate se află existența pe etichetă a ilustrațiilor de fructe sau a porțiunilor vegetale deși la fabricarea băuturilor erau folosite numai aromele respective, nu și fructe sau extracte vegetale, prezentarea la raft de către comerciant a altor băuturi alcoolice drept „lichior ciocolatã” , „lichior vișine” , „coniac”, „băuturi spirtoase”, deși acestea nu prezentau concentrația alcoolică minim impusă, compoziția și caracteristicile băuturilor spirtoase, inducându-se în eroare consumatorii asupra naturii produselor.
   O altă metodă folosită de producători este neînscrierea ingredientelor în ordine descrescătoare, cumpărătorii fiind astfel păcăliți asupra cantităților și procentelor anumitor ingrediente din produsul final. „Eticheta oferă consumatorilor  informațiile necesare acestora pentru a-și alege exact produsul pe care și-l doresc. Oferta de băuturi existentă pe piață este foarte variată, putându-se crea confuzii între sortimentele de băuturi. De exemplu, mai mulți consumatori au cumpărat bere cu suc de fructe (etichetată ca atare) ambalată la PET de 2 litri, convinși fiind că este vin, reclamând la CJPC Vrancea calitatea inferioară a acestuia”, a afirmat comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean de Protecția Consumatorilor Vrancea Dumitru DilÇŽ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?