Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617

Marian Lungu a fost instalat luni la conducerea Fiscului vrâncean


     Marian Lungu a fost instalat în funcția de șef interimar al Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea. Evenimentul a avut loc ieri dimineață, în prezența angajaților instituției, a prefectului și a subprefectului Cristi Misăilă. Reorganizarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală a creat o stare tensionată în rândul funcționarilor care au primit preaviz și încă nu știu dacă vor mai lucra în instituție deoarece până acum nu a fost publicată noua organigramă și statul de funcții. Liderul de sindicat al finanțiștilor vrânceni, Ion Mihalcea, a declarat că, deocamdată, nu se știe numărul exact al persoanelor care vor fi disponibilizate și că în aceste zile vor fi cunoscute mai multe date.
 Marian Lungu a fost instalat, ieri, în funcția de șef interimar al Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea. Noul șef al Fiscului a fost numit prin ordin al președintelui ANAF din 1 august. Lungu a condus Garda Financiară Vrancea la începutul anilor 2000, apoi Direcția de Inspecție Fiscalã din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice. A fost chiar șeful DGFP în 2009, dar și expert în cadrul Direcției Naționale Anticorupție. Până la actuala numire în funcție a lucrat ca și comisar-șef divizie la Garda Financiară Vrancea.  
 Potrivit unor surse, Marian Lungu va avea între doi și patru adjuncți, printre aceștia numărându-se cel mai probabil Eugen Ciorici și Florin Ciprian Iamandi. Se va păstra o funcție de trezorier șef pentru care numirea se face prin ordin al ministrului Finanțelor Publice.
 Lungu vine la conducerea fiscului vrâncean într-o perioadă dificilă, când instituția trece printr-o reorganizare care va presupune și disponibilizarea unui anumit număr de funcționari. Deocamdată însă, la nivelul județului nu s-au stabilit organigrama și statul de funcții. „Deocamdată nu am primit organigrama„, a precizat Marian Lungu. 
 Prin reorganizare, finanțiștii vrânceni sunt subordonați Direcției Regionale de Finanțe care are sediul la Galați. Reorganizarea înseamnă desființarea Administrației Financiare Focșani și transformarea în servicii fiscale a administrațiilor finaciare de la Adjud și Panciu. Statul de funcții și implicit numărul de personal care va fi disponibilizat din unitățile fiscale vrâncene vor fi cunoscute în zilele următoare. Deocamdată, toți funcționarii de la Fisc au intrat în procedură de preaviz și vor putea opta pentru funcțiile care vor fi disponibile prin noul stat de funcții al instituției. În cazul în care vor fi cel puțin două persoane pentru același post va fi organizat un concurs, conform legii funcționarului public.
Amânarea stabilirii organigramei și a statului de funcții a creat o stare tensionată în rândul salariaților din Finanțe. După ce au primit preavizele, aceștia caută informații din orice surse despre viitoarea schemă de personal, astfel încât să știe dacă își vor păstra sau nu locul de muncă. Liderul de sindicat al finanțiștilor vrânceni, Ion Mihalcea, a declarat că, deocamdată, nu se știe numărul exact al persoanelor care vor fi disponibilizate și că în zilele următoare vor fi cunoscute mai multe date. „Până nu se cunoaște statul de funcții nu se poate discuta nimic despre vreun eventual protest al salariaților. Este o stare de tensiune, dar așteptăm să vedem ce se va întâmpla, care vor fi posturile la regiune, la județe. Voi discuta și cu domnul Lungu, să vedem care este situația”, a afirmat liderul de sindicat. 
  
                   ANAF va afișa lista posturilor vacante
 ANAF a anunțat, ieri, că funcționarii publici care au primit preavize vor avea posibilitatea să opteze, în cadrul numărului total de posturi, în funcție de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităților deficitare. Este vorba despre Direcția Generală Antifraudă Fiscală, Direcția Generală pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspecție fiscală, IT, juridic, executare silită, etc.. „În următoarele șapte zile, lista tuturor posturilor vacante va fi definitivată, publicată la sediile unităților fiscale teritoriale ale ANAF și postată pe Portal pentru a putea fi consultată de către toți funcționarii publici. În cazurile în care pentru același post optează doi sau mai mulți funcționari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea funcției de execuție sau de conducere”, se spune în comunicatul ANAF. 
 Potrivit acestuia, modernizarea Agenției va include îmbunătățirea serviciilor pentru contribuabili, îmbunătățiri organizaționale precum și modificări ale infrastructurii informatice necesare pentru funcționarea optimă a unui sistem informatic integrat. „Obiectivele urmărite de ANAF în acest demers sunt creșterea capacității administrației pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale precum și creșterea gradului de conformare voluntară la plată în vederea îmbunătățirii substanțiale a colectării impozitelor și a contribuțiilor sociale”, se mai spune în comunicatul de presă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?