Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Bătrână de 70 de ani, păcălită de un presupus fiu


   O femeie de 70 de ani, din Păunești, era cât pe ce să piardă 4 mii de lei, bani pe care i-a trimis unui necunoscut care s-a dat drept fiul său. Norocul ei a fost că a greșit prenumele infractorului, astfel că acesta nu a putut ridica banii de la bancă. Polițiștii din Adjud îl caută pe infractor, iar în paralel derulează o campanie de informare cu privire la înșelăciunile de acest gen.

   O femeie din comuna Păunești a fost păcălită de un infractor, care s-a dat drept fiul său și i-a cerut să-i trimită 4 mii de lei. Norocul ei a fost că a greșit unul dintre prenumele destinatarului, astfel că banii s-au reîntors în contul său.
   Vinerea trecută, Mareea C., de 70 de ani, a fost sunată de un bărbat, care s-a recomandat ca fiind fiul ei. Acesta i-a spus că a fost implicat într-un accident de circulație și i-a cerut 4 mii de lei, susținând că are nevoie de ei pentru a cădea la pace cu victima. Infractorul i-a cerut „mamei” să trimită banii pe numele Florin Cristian Tudorache. Fără să stea pe gânduri și fără să-și sune fiul pentru a-l întreba dacă a pățit ceva, septuagenara a mers la o bancă din Adjud și a trimis suma cerută de necunoscut. La bancă, în loc să completeze pe formularul de depunere prenumele Cristian, ea a trecut Cristi. Ä‚sta a și fost norocul său, căci atunci când infractorul a mers la bancă pentru a ridica banii, angajații unității au refuzat să-i dea suma deoarece prenumele din formular nu co-respundea cu cel din cartea de identitate. La trei zile după ce a trimis banii, bătrâna a realizat că a fost înșelată. A mers la banca din Adjud de unde trimisese banii și s-a interesat de ei, ocazie cu care și i-a recuperat.
   Polițiștii adjudeni au fost informați despre înșelătorie, ei demarând o anchetă pentru a-l identifica pe autor. „În cauză a fost întocmit dosar penal, iar cercetările continuă în vederea identificării persoanei care a apelat”, ne-a explicat inspectorul Bogdan Toader. Comisarul șef Ionel Bâtcă, șeful Poliției municipiului Adjud, ne-a precizat că la nivelul municipiului se desfășoară o campanie de informare cu privire la înșelăciunile prin intermediul telefonului mobil sau fix. Potrivit acestuia, polițiștii merg în toate unitățile de învățământ și poartă discuții cu elevii pe această temă. Oamenii legii sunt ferm convinși că informațiile vor ajunge și la membrii familiilor elevilor, care sunt mai greu de găsit, deoarece în timpul zilei sunt la muncă.
   Cazurile de înșelăciuni prin intermediul telefonului mobil sau fix sunt din ce în ce mai numeroase. Zeci de vrânceni au picat, până acum, în capcanele întinse de infractori, care au reușit să-i convingă să le trimită diferite sume de bani pentru a putea ridica premii, care în cele din urmă s-au dovedit a fi fictive. Mai nou, infractorii au găsit o altă metodă de a face rost de bani, care poate ucide partea vătămată, dacă aceasta stă prost cu inima. Aceștia sună diverse persoane și se dau drept rude, cerându-le bani pe motiv că au fost implicați în incidente deosebit de grave. Unele dintre persoanele contactate de escroci au fost atât de naive încât au trimis mii de lei la adrese indicate, realizând că au fost înșelate abia după ce au expediat banii. În general, autorii acestor fapte sunt persoane private de libertate aflate în penitenciarele din țară, care acționează în complicitate cu persoane aflate în libertate.
             
Recomandările polițiștilor
– manifestați prudență și verificați dacă ceea ce vi se comunică prin telefon este adevărat prin informare la serviciile de informații clienți de la operator;
– nu dați dovadă de credulitate atunci când sunteți contactat telefonic de persoane care pretind a fi reprezentanți ai diferitelor firme;
– pe numerele de telefonie fixă sunt tot mai frecvente în ultimul timp apelurile de natură publicitară, acestea se vor înmulți mai ales la sfârșitul anului, odată cu perioada sărbătorilor;
– nu dați curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoașteți doar prin intermediul telefonului;
– nu achitați niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii;
– sunați la compania de telefonie mobilă Departamentul de Relații cu Clienții și verificați veridicitatea promisiunilor;
– nu comunicați niciodată informații personale confidențiale, respectiv CNP, serie buletin, conturi bancare, parole, etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?