Fiscul a stabilit procedura de înregistrare a contractelor de închiriere și de arendă. Doar contractele care sunt înregistrate la Finanțe pot fi utilizate în instanțele de judecată pentru a cere executarea chiriașilor care au datorii. Potrivit unui Ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală publicat în această săptămână, persoanele care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor sau din arendă trebuie să înregistreze contractele la unitatea fiscală de care aparțin.
Regulile sunt diferite pentru persoanele fizice, comparativ cu societățile comerciale care închiriază spații. Astfel, persoanele fizice trebuie să depună contractele de locațiune la fisc, în original și copie, în termen de 15 zile de la data încheierii acestora. Tot atunci trebuie depusă și Declarația privind venitul estimat, formularul 220. Pentru cazurile în care Declarația privind venitul estimat se depune prin poștă, atunci aceasta trebuie însoțită de o copie legalizată după contractul de locațiune. „Organul fiscal competent organizează evidența contractelor de locațiune într-un Registru al contractelor de locațiune, care se conduce informatizat. Înregistrarea în Registrul contractelor de locațiune se efectuează în maximum 5 zile de la data depunerii contractelor. Registrul contractelor de locațiune se gestionează la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicației informatice pusă la dispoziție de către Direcția Generală de Tehnologia Informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală”, se arată în Ordinul publicat de ANAF.