Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

Directorul ENET a prezentat dezavantajele centralelor de apartament


   Prețul gigacaloriei furnizate de ENET va scădea la mai puțin de 230 lei după finalizarea lucrărilor de modernizare a centralei termice și rețelelor de distribuție, spune directorul societății Valter Popescu, care anunță vremuri negre pentru focșănenii cu centrale de apartament. Directorul ENET a prezentat, ieri, la Comisia de Dialog social, situația proiectului de modernizare din fonduri europene a centralei termice a Focșaniului.
   În stilul tehnic specific, directorul ENET a elogiat sistemul centralizat de încălzire, despre care spune că este considerat cel mai viabil la nivelul țărilor din Uniunea Europeană. Față de microcentralele de apartament, principalul avantaj al sistemului centralizat de încălzire este poluarea redusă, iar din anii următori și posibilitatea unui tarif diferențiat la gazele naturale.
   La prețurile actuale, la gazele naturale, sistemul centralizat oferă agent termic la un preț de 285 lei / gigacaloria în vreme ce pentru centrala de apartament, gigacaloria costă circa 230-240 lei, incluzând aici și cheltuielile legate de instalarea echipamentelor. Situația se va schimba după modernizarea cu două motoare Rolls-Royce și a rețelelor de distribuție ale ENET. Astfel, prețul gigacaloriei este estimat să scadă la mai puțin de 230 lei. Însă directorul ENET avertizează că situația ar putea fi și mai dramatică pentru posesorii centralelor de apartament. Motivul este liberalizarea pieței gazelor naturale, după modelul din vestul Europei.
   Valter Popescu arată că în România este același preț la gaze pentru ENET și pentru posesorul unei centrale de apartament, nefiind respectată diferența dintre un consumator en gros și unul en detail. „În Uniunea Europeană prețurile sunt de patru ori mai mari pentru un consumator en gros decât un consumator en detail. La un preț diferențiat, centralele nu vor mai fi rentabile”, a arătat directorul Valter Popescu.
   Avantajele promise de directorul ENET nu au fost primite foarte bine de participanții la ședință. Aceștia au reproșat calitatea serviciilor pe care le oferă producătorul de energie termică. Din acest motiv, ENET a mai rămas cu circa 17 mii de abonați și a pierdut circa 35% dintre abonații pe care îi avea în urmă cu câțiva ani. „M-am debranșat de la ENET pentru că nu aveam parte de servicii. Locuiesc la etajul opt și iarna aveam caloriferele călduțe, stăteam cu caloriferele electrice în priză”, a explicat unul dintre cei prezenți la ședință.
   Popescu spune că din suma totală de 5 milioane de lei, pe care populația ar fi trebuit să o achite până la sfîrșitul lunii iunie, nu s-a plătit nici 5 la sută. Autoritățile își pun speranța în stranierii care vor veni în vacanță și care îi vor ajuta pe cei de acasă să își achite datoriile.
   Oficialii ENET au repartizat nouă angajați care să facă muncă de teren pentru a recupera datoriile de la populație, iar toate casieriile au program de lucru normal.

9 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?