Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

Profesorii monitorizaţi de inspectori


   Aproape o mie dintre cei 2.920 elevi care au absolvit clasa a VIII-a și au susținut examenul de Evaluare Națională, nu au reușit să obțină nici măcar un 5. Asta însă nu îi va împiedica să fie admiși la liceu. Anul acesta, numărul de locuri este mai mare cu 500 decât cel al absolvenților de clasa a VIII-a.

Absolvenții de clasa a VIII-a care nu au reușit să ia nici măcar 5 la Evaluarea Națională au locuri asigurate la liceu. Situația notelor este dramatică în special în mediul rural, unde numărul elevilor cu note mai mici de 5 este foarte mare, dar nici în mediul urban nu este mai roz.
   O situație specială este la Åžcoala din Bahnele, unde toți cei 9 absolvenți au luat note mai mici de 5. La Åžcoala nr.1 din Mărășești, din 34 de candidați care au susținut examenul, 22 au obținut note mai mici de 5. La Andreiașu de Sus, 6 din 7 candidați au luat note mai mici de 5. La Boțârlău,  dintre cei 12 prezenți, 11 au avut note mai mici de 5, ceea ce înseamnă un procent de 91,67%.
   În topul școlilor de  rușine se află și Åžcoala de la Bordeasca Veche, unde dintre cei 12 candidați prezenți, 9 au luat note mai mici de 5. La Slobozia Bradului, doar unul din 16 a obținut media la Evaluarea Națională peste 5, iar la Åžcoala Åžerbești, din Corbița, dintre cei 20 de elevi examinați, 14 au luat note mai mici de 5.
   Chiar dacă nu au luat note bune, ei nu trebuie să-și facă griji: au loc la liceu. Oferta pentru anul școlar 2012 – 2013 este ge-neroasă. Anul acesta au participat la examenul de Evaluare Națională 2.920 elevi de clasa a VIII-a, iar liceele pun la dispoziție 3.408 locuri. Repartizarea se va face în ordinea descrescătoare a mediilor. 
   Există riscul ca în viitor, nivelul de pregătire al elevilor să scadă și mai mult, având în vedere acest sistem de admitere. Dacă s-ar reintroduce procedura admis-respins, interesul pentru carte ar putea crește.

Inspectorii școlari, cu ochii pe profesorii de matematică și română

   Oficialii Inspectoratului Åžcolar Județean nu aruncă însă întreaga vină doar asupra elevilor, ci și a profesorilor. 
   Prin urmare, cei care predau Limba română sau Matematica vor fi atent monitorizați de inspectorii școlari, pentru a se vedea dacă își fac datoria cu simț de răspundere sau dacă doar vin la ore și pun note în ca-talog, fără a le verifica elevilor cunoștințele. „Comparativ cu anul trecut, avem o creștere a numărului notelor de 10, dar și o creștere semnificativă a notelor sub 5. Pe parcursul anului școlar viitor vom face o monitorizare, vom avea inspecții ge-nerale, iar profesorii de la Limba și literatura română și Matematică vor fi monitorizați, pentru a vedea cauzele ce conduc la obținerea acestor note mici. Vom solicita unităților școlare o statistică cu notele obținute din clasa a V-a până în clasa a VIII-a. Una din cauze poate fi că nu mai sunt supravegheați suficient copiii, dar în același timp și marea fluctuație a cadrelor didactice din unitățile școlare. Nu pun în balanță pregătirea cadrelor didactice, dar pe parcursul unui ciclu școlar copiii nu beneficiază de același profesor. An de an li se schimbă profesorul și există o oarecare discordanță dintre modul de abordare al unui profesor față de altul”, este de părere Vasilica Zaharia, inspector școlar general.

   Tranșele de medii, pe unități de învățământ, pot fi consultate AICI.

7 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?