Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Vrâncenii au de recuperat milioane de euro din taxa auto


Vrâncenii mai au de așteptat până să își recupereze milioanele de euro plătite ca taxă auto (sub diferitele denumiri pe care le-a avut : taxă de înmatriculare sau de poluare) către bugetul statului. Data de aplicare a noii taxe auto și de începere a procedurilor de restituire a banilor a devenit incertă deoarece termenul de 1 iulie 2011 a fost eliminat din proiectul de lege. Singura soluție pentru recuperarea banilor a rămas procesul intentat statului român. Circa 700 mii lei au fost recuperați de vrânceni în 2011 în urma sentințelor favorabile ale instanțelor de judecată care au considerat taxa auto ca fiind discriminatorie.

Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, în forma redactată săptămâna trecută, ca taxa să fie redusă cu circa 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să înceapă și procedurile de restituire a unei diferențe de bani către proprietarii de mașini deja înmatriculate în țară. Acest termen a fost eliminat din proiectul de lege, care nu poate intra în dezbaterea Parlamentului decât spre finalul anului, informează agenția de presă Mediafax. Întârzierea îi afectează direct pe vrâncenii care au plătit milioane de euro sau zeci de milioane de lei către bugetul statului prin taxa auto considerată discriminatorie de magistrații europeni. Doar în 2010, potrivit unei situații transmise de Direcția Generală a Finanțelor Publice Vrancea, vrâncenii au plătit peste 10,7 milioane lei la bugetul de stat. Sumele au scăzut în 2011, odată cu majorarea taxelor pentru autoturismele second-hand. Astfel, s-a înregistrat o cădere până la 1,2 milioane lei în primele patru luni din an.

Magistrații dau dreptate contestatarilor taxei auto

Singura soluție pentru ca vrâncenii să își recupereze banii o constituie acționarea în instanță a statului. La nivel național sunt circa 40.000 de acțiuni în justiție prin care se contestă taxa auto. Iar numărul contestatarilor este în creștere pentru că practica judecătorească este de a restitui taxa. Motivul este simplu. Reglementările europene o consideră discriminatorie și au prioritate asupra dreptului intern. Doar la nivelul Vrancei, sumele restituite au crescut la circa 700 mii lei în primele luni din 2011. Comparativ, sumele restituite plătitorilor din taxa de poluare pentru autovehicule în 2010 au fost de doar 361 mii lei.

Opel, Volkswagen și Ford, cele mai căutate sh-uri

În perioada de criză a anului, mașinile second-hand au fost mai căutate de vrânceni. Piața de automobile la mâna a doua a fost atractivă pentru vrâncenii care au vrut un autoturism deși taxa de poluare și comisioanele au umflat chiar și cu câteva mii de euro prețul mașinilor. Situația de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor arată că, în 2010, au fost înmatriculate nu mai puțin de 2.357 de autoturisme second-hand aduse din alte țări ale Uniunii Europene. Cele mai căutate mașini sh au fost din gama Opel – 710 vehicule, Volkswagen – 547 vehicule și Ford – 270 vehicule. Situația înmatriculărilor mai arată și că una dintre mașinile de lux sh preferate de vrânceni este Audi. Au fost cumpărate nu mai puțin de 125 autoturisme aduse din străinătate și doar o singură mașină nouă a fost achiziționată din România. O situație similară este la BMW, cu două mașini noi înmatriculate anul trecut și 92 aduse din Germania sau Olanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?