Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,1% în primele cinci luni față de aceeași perioadă a anului trecut, la 105.073 de unități, pe o piață în contracție cu 0,8%, potrivit datelor prezentate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Piața europeană a scăzut la 5,885 milioane de înregistrări de automobile noi, iar la nivelul grupului Renault a fost remarcat un declin de 8,4%, la 571.272 de ma-șini. Înmatriculările mărcii Renault au co-borât cu 9,6%, la 466.169 de unități. Cota de piață a Dacia în Europa a stagnat la nivelul primelor cinci luni la 1,8%, iar cea a Renault a coborât de la 10,5% la 9,7%.
Volkswagen conduce detașat în topul constructorilor pentru perioada ianuarie-mai, cu 1,336 milioane de mașini noi înmatriculate, în urcare cu 7,2%, urmat de PSA Peugeot Citroen (776.357, -6,1%), Renault, General Motors (510.968, plus 4,7%) și, respectiv, Ford (476.851, -7,8%). Pe locul al șaselea se află Fiat, cu 430.443 de automobile noi înregistrate în primele cinci luni, în scădere cu 13,6%, iar producătorul de mașini premium BMW este pe locul șapte, cu 329.138 de unități înmatriculate, în creștere cu 12,5%.
Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a înregistrat o creștere de 2,8%, la 271.722 de unități, iar gigantul japonez Toyota este pe poziția a noua, cu 243.525 de înmatriculări, în retragere cu 4,3%. În luna mai, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în UE au scăzut cu 10,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 20.994 de unități. La nivelul UE, înre-gistrările au crescut cu 7,1% în mai, la 1,208 milioane de automobile noi, iar grupul Renault a avut o scădere de 8%, la 109.003 de autoturisme noi.
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut în primele cinci luni cu 12,1%, la 23.152 de unități, piața autohtonă fiind pe locul 20 în UE după acest indicator.