Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Iată cea mai noua generaţie Beetle


Volkswagen a prezentat astăzi, oficial, ultimul model Beetle, înaintea premierei mondiale de la Shanghai Motor Show 2011. Astăzi, Volkswagen a prezentat noul Beetle, mașină care se află la cea de a treia generație și a cărui premieră trebuia să aibă loc la Shanghai Motor Show 2011 și New York Auto Show 2011. Cel mai nou Beetle apare la 73 de ani de la apariția originalului, în 1938 și care s-a vândut la incredibila sumă de 21,5 milioane de unități. Åži ca să rămânem în domeniul statisticilor, a treia generație Beetle apare la 13 ani de la precedentul model, care și el a reușit să fie vândut în peste 1 milion de exemplare, până în anul 2010, când a ieșit definitiv din producție.
Ultimul model va fi cunoscut simplu, ca Beetle, deoarece producătorul german a renunțat la prefixul „New” din denumirea mașinii. Beetle va fi prezent pe piața americană încă din acest an, urmând ca Europa să-l primească abia în anul 2012. Caracteristicile de bază ale noului model Beetle sunt, în câteva cuvinte, mai mare, mai matur, unisex. Începând cu designul, scopul celor de la Volkswagen a fost că adresarea mașinii să fie pentru ambele sexe. Rezultatul oferit de echipa designerului șef de la VW, Walter de Silva, este un vehicul mai agresiv, alungit, cu o statură mai coborâtă, folosind liniile curbe prezentate în anul 2005 la Detroit, de conceptul Beetle Ragster. Per ansamblu, Beetle este mai puțin rubicond și mai cizelat, comparat cu New Beetle, fără a renunța însă la aerul retro care-l caracterizează.

***
La fel se întâmplă și în interior. Volkswagen a renunțat și la „drăgălașa” vază cu flori montată pe bord, prezentă la generația precedentă. Punctele forte includ un volan redesenat, cu mijlocul plat, un compartiment suplimentar așezat deasupra torpedoului clasic, cu deschidere în opoziție față de acesta, instrumente opționale și auxiliare deasupra consolei centrale, sistem audio, radio și de navigație integrate, cu display de 5 sau 6,5 inci. Opțional, VW oferă și o trapă din sticlă, panoramică, despre care  afirmă că este cu 80% mai mare decât cel prezent pe generația precedentă. Beetle a crescut, iar măsurile sale sunt 4.278 mm lungime (cu 152 mm mai mult), 1.808 mm lățime (+84 mm), 1.486 mm înălțime (aici a coborât cu 12 mm). Ampatamentul și ecartamentul au fost și ele mărite, cu scopul de a oferi mai mult confort și spațiu interior. Portbagajul are o capacitate de 310 litri, de la 209 cât avea modelul din 1998, în timp ce toate versiunile de echipare au ca dotare standard spătarele banchetei spate rabatabile, pentru a spori versatilitatea vehiculului. Ca și predecesorul, Beetle are motorul amplasat frontal și tracțiune pe roțile față. În funcție de regiune, Beetle este oferit cu o varietate de motorizări, atât diesel, cât și pe benzină.
În oferta diesel, este inclus și motorul 2.0 TDI de 140 CP cuplat fie la o transmisie manuală cu șase trepte, fie automată, DSG cu șase trepte, în ambele variante fiind recunoscut ca un  motor extrem de eficient din punctul de vedere al consumului de motorină.
 Mai sunt disponibile motorizările 1.6 l de 105 CP, sau de 140 CP. Cel de 105 CP, combinat cu tehnologia Start&Stop și sistemul de regenerare al bateriei, este însă campionul economiei de motorină, având un consum, în ciclu mixt, de 4,3 l/100 km și 112 g/km emisii de CO2.
Gama motorizărilor pe benzină include motorul considerat deja arhaic, de 2.5 litri, în cinci cilindri, care produce 170 CP, alături de 2.0 TSI de 200 CP, 1,4 TSI de 160 CP și 1.2 TSI de 105 CP. Toată gama de motorizări poate fi combinată cu transmisia automată cu DSG, însă numai opțional. Mai multe detalii despre preț, disponibilitate și altele, vor fi publicate odată cu prezentarea modelului la Salonul Auto de la New York.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?