Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Doar 26 de milioane de lei pentru DN 2D


Guvernul Boc a alocat suma de 26 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de modernizare a DN 2D, în condițiile în care suma necesară ar fi fost de 100 de milioane de lei. Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, este cel care a inițiat acest proiect și s-a bătut pentru ca el să devină realitate. Începând cu 2007, prin intermediul parlamentarilor PSD, Oprișan a solicitat anual suplimentarea sumelor alocate prin legea bugetului de stat pentru această investiție, singurii care s-au opus fiind senatorii și de-putații PDL. În 2011, Marian Oprișan a solicitat alocarea sumei de 100 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor. Până în acest moment au fost complet reabilitați și modernizați 50 kilometri din acest drum, pe sectorul Focșani-Bîrsești. 

Guvernul Boc a alocat doar 26 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de modernizare a DN 2D, în condițiile în care suma necesară ar fi fost de 100 de milioane de lei. Fișa investiției de la Ministerul Transporturilor arată că, în 2011, sunt alocați cei mai puțini bani pentru moder-nizarea DN 2D de la începerea lucrărilor.
Deși șeful administrației județene, Marian Oprișan, a solicitat prin intermediul parlamentarilor PSD de Vrancea, alocarea sumei de 100 milioane de lei, prin legea bugetului de stat pe 2011, pentru continuarea lucrărilor la DN 2D, amendamentul nu a fost aprobat de mașina de vot a coaliției aflate la guvernare. De fapt, niciunul din amendamentele administrației județene nu a fost aprobat de susținătorii puterii portocalii. Din aceste consi-derente, lucrările care vor fi realizate anul acesta vor fi de mică anvergură iar finalizarea proiectului se va mai amâna cu cel puțin unu sau doi ani.

Drum modernizat la standarde UE

În 2010, abia în urma intervențiilor făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, pentru conti-nuarea lucrărilor la investiția mai sus mențio-nată, a fost alocată suma de 90 milioane de lei (900 miliarde lei vechi-n.r.), sumă ce a fost prinsă în programul de investiții. Înainte de intervenția șefului administrației județene, Guvernul alocase pentru continuarea lucrărilor la DN 2D, suma de 10 mi-lioane de lei.
În urma acestor intervenții, au fost modernizați și reabilitați primii 50 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Sectorul de drum Focșani-Bîrsești are două benzi de trafic a câte 3,5 metri  fiecare, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru și încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte și de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lățime de nouă metri.
„Este un produs «Made in România». Îl felicit, în mod special, pe Dorinel Umbrărescu și pe toți salariații companiei UMB Spedition pentru realizarea acestui vis de 50 de ani al vrâncenilor”, a declarat președintele Consiliului Județean, Ma-rian Oprișan.
Întrebat dacă a meritat eforturile pentru realizarea proiectului, Marian Oprișan a declarat: „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul. Dar merită să îi mulțumesc, încă o dată, lui Miron Tudor Mitrea împreună cu care am pus bazele acestui proiect de infrastructură determinant pentru județul Vrancea”.

Intervențiile lui Oprișan au transformat proiectul în realitate

Procedurile de moder-nizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Mo-nitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul Tăriceanu a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional.
După zeci de demersuri și zeci de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007 dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat, etapizat, până în anul 2013. Mai exact, este vorba de o întârziere de aproape 10 ani a acestui proiect, iar finalizarea lui depinde de cât de multe resurse financiare reușesc guvernanții să atragă la bugetul de stat.

Detalii tehnice

Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi mo-dernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, au fost sau vor fi construite 6 poduri noi, iar la altele patru va fi schimbată complet suprastructura. Vor fi refăcute, în total, 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?