Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

Certificatul digital, o afacere de 500.000 euro


Depunerea on-line a declarațiilor fiscale este o afacere de 500.000 euro doar la nivelul județului Vrancea și de câteva zeci de milioane de lei la nivel național. Doar pentru obținerea unui certificat digital obligatoriu pentru depunerea on-line a declarațiilor fiscale, fiecare patron va plăti aproximativ 50 euro iar la nivelul județului sunt peste 10 mii de comercianți activi. Dacă fiecare agent economic va dori să obțină un asemenea certificat, rezultă o sumă imensă la nivelul Vrancei.
Pentru a face economii, patronii pot apela la serviciile unui contabil, căruia trebuie să îi dea o împuternicire. „Cu un singur certificat se pot semna declarații fiscale pentru mai mulți contribuabili, dacă se prezintă împuterniciri din partea acestora”, a precizat directorul Direcției Generale a Finanțelor Publice, Eugen Ciorici. Depunerea prin internet a declarațiilor fiscale este obli-gatorie din luna iulie, când fiscul nu va mai primi declarații pe hârtie.
Certificatul digital, numit și certificat de semnătură electronică, se obține doar de la unul dintre cei trei furnizori acreditați pentru România, respectiv Certsign, Digisign și Trans Sped. Potrivit finanțiștilor, patronii care au nevoie de acest certificat trebuie să se grăbească deoarece procedura pentru obținerea lui este destul de lungă și riscă să nu îl obțină în timp util.

Noutăți fiscale prezentate la Odobești

Noile modificări legislative care au intrat în vigoare de la începutul acestui an au fost prezentate, vineri, la întâlnirea cu reprezentanții mediului de afaceri, organizată la Odobești. Întâlnirea a avut loc la Casa de Cultură a orașului, în vederea mediatizării modificărilor le-gislative referitoare la declararea contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și a evidenței nominale a persoanelor asigurate. La întâlnire au participat și reprezentanți ai Casei teritoriale de Pensii, Casei Județene de Asigurări de Sănătate și Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă.
„În urma comunicatelor publicate și a telefoanelor adresate în vederea convocării, au răspuns invitațiilor 58 de contribuabili (societăți comerciale și instituții publice). Au fost prezentate prevederile referitoare la reținerea, plata și declararea contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit precum și anumite detalii tehnice privind programul informatic necesar completării și depunerii”, se arată într-un comunicat de presă al DGFP.
Contribuabilii au solicitat informații suplimentare referitoare la aplicația informatică, „care vor fi clarificate după definitivarea programului informatic, precum și la interpretarea unor prevederi legislative din Codul fiscal”.

Etapele depunerii on-line a declarațiilor fiscale

1. Obținerea unui certificat de semnătură electronică (certificat digital calificat) de la unul din furnizorii acreditați.
2. După obținerea certificatului de la furnizor, se descarcă documentul de confirmare de pe portalul ANAF, se completează de către contribuabil, se transmite prin e-mail la furnizor, se primește semnat de către acesta și apoi se transmite prin portalul ANAF            (modulul Declarații electro-nice, opțiunea-Înregistrare certificate calificate).
3. Se listează, se semnează și se ștampilează Cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
4. Formularul 150 se depune la orice unitate fiscală, însoțit de următoarele documente:
– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original și copie;
– documentul care atestă ca-litatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, în original și copie;
– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil( acest document se depune în situația în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).
5. Se așteaptă primirea pe    e-mail a dreptului de utilizare a serviciului;
6. Se descarcă formularele de declarații fiscale de pe portalul ANAF.
7. Se completează formularele de declarații.
8. Se transmit declarațiile fiscale on-line.
9. Ulterior transmiterii, se va examina starea declarațiilor transmise.

Următoarele întâlniri ale finanțiștilor cu contabilii vrânceni vor avea loc marți, 18 ianuarie. De la ora 11 vor începe întâlnirile la Casa de Cultură a orașului Panciu iar de la ora 14 la Casa de Cultură a orașului Mărășești.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?