Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Genomul căpşunilor sălbatici, secvenţiat

Oamenii de știință au secvențiat genomul căpșunilor sălbatici și pe cel al unei varietăți de arbore de cacao din care se produce un sortiment foarte fin de ciocolată, această descoperire urmând să îi ajute pe cultivatori să obțină plante mai bune și mai rezistente la boli.
Căpșunii sălbatici sunt înrudiți cu anumite plante foarte importante pentru oameni, precum merii, perii, piersicii, arbuștii de zmeură și bineînțeles, căpșunii de cultură, iar alcătuirea hărții genetice a acestei plante îi va ajuta pe cultivatori să obțină varietăți noi, mai gustoase și mai rezistente.
Oamenii de știință au descoperit faptul că genomul căpșunului sălbatic include apro-ximativ 35.000 de gene – de 1,5 ori mai multe decât genomul omului -, iar cele mai multe dintre ele sunt deja prezente în va-rietățile de căpșuni de cultură. „Această descoperire va conduce la obținerea unor fructe rezistente la boli, mai aromate, mai rezistente la căldură, care vor avea nevoie de mai puține îngrășăminte, vor avea o durată de viață mai lungă, vor avea un gust mai bun și un aspect mai frumos”, afirmă autorii studiului.