Un studiu realizat de Metro Media Transilvania, comandat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), arată că 47% dintre copiii cu vîrste cuprinse între 11 și 15 ani învață despre sexualitate de la televizor și 54% dintre copiii cu aceeași vîrstă învață de la TV lucruri despre violență. Studiul mai arată că 32% dintre copiii români cu vîrste cuprinse între 11 și 15 ani învață despre minciună la televizor, iar, despre adevăr, doar 2% învață de la TV. În topul programelor TV prefe-rate de copiii cu vîrste între 6 și 15 ani, pe locul întîi se situează programele de desene animate, cu 16%, pe locul doi se află emisiunea „Trăsniți în NATO”, cu 9%, iar emi-siunea „Super Nanny” se clasează pe locul al treilea, cu 7%. Cercetarea mai arată că 39% dintre copiii cu vîrste între 6 și 15 ani urmăresc postul de televiziune Cartoon Network. Pe locul doi în topul preferințelor copiilor se află postul Minimax, cu 29%, pe trei, Pro TV cu 26%, pe patru se clasează Jetix, cu 24%, iar Acasă TV se află pe locul cinci, cu 19%. Studiul a fost realizat de Metro Media Transilvania la comanda CNA, în cadrul unui proiect Phare. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.295 de copii cu vîrste între 6 și 15 ani și are o marjă de eroare de +/- 2,8%. În cadrul aceluiași proiect se desfășoară și o campanie media pentru care a fost tipărită broșura „Îmblînzirea televizorului”, care va fi distribuită în școlile din toată țara în 50.000 de exemplare.