Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Copiii români învaţă despre violenţă şi sexualitate de la TV


Un studiu realizat de Metro Media Transilvania, comandat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), arată că 47% dintre copiii cu vîrste cuprinse între 11 și 15 ani învață despre sexualitate de la televizor și 54% dintre copiii cu aceeași vîrstă învață de la TV lucruri despre violență. Studiul mai arată că 32% dintre copiii români cu vîrste cuprinse între 11 și 15 ani învață despre minciună la televizor, iar, despre adevăr, doar 2% învață de la TV. În topul programelor TV prefe-rate de copiii cu vîrste între 6 și 15 ani, pe locul întîi se situează programele de desene animate, cu 16%, pe locul doi se află emisiunea „Trăsniți în NATO”, cu 9%, iar emi-siunea „Super Nanny” se clasează pe locul al treilea, cu 7%. Cercetarea mai arată că 39% dintre copiii cu vîrste între 6 și 15 ani urmăresc postul de televiziune Cartoon Network. Pe locul doi în topul preferințelor copiilor se află postul Minimax, cu 29%, pe trei, Pro TV cu 26%, pe patru se clasează Jetix, cu 24%, iar Acasă TV se află pe locul cinci, cu 19%. Studiul a fost realizat de Metro Media Transilvania la comanda CNA, în cadrul unui proiect Phare. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.295 de copii cu vîrste între 6 și 15 ani și are o marjă de eroare de +/- 2,8%. În cadrul aceluiași proiect se desfășoară și o campanie media pentru care a fost tipărită broșura „Îmblînzirea televizorului”, care va fi distribuită în școlile din toată țara în 50.000 de exemplare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?