Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Oprişan şi-a impus proiectul de modernizare pentru drumul Focşani – Ojdula – Braşov


Lucrările de modernizare a drumului DN2D, Focșani – Tulnici – Lepșa – Ojdula – Tîrgu Secuiesc vor începe în curînd, ieri, fiind aprobată demararea investiții. Proiectul, inițiat de Marian Oprișan, președintele Consiliului Județean și fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, încă din 1996, va fi pus în practică printr-un parteneriat public-privat. În acest an, ca urmare, demersurilor insistente și repetate ale lui Oprișan, în acest an, Guvernul PNL-PD a fost nevoit să aprobe începerea lucrărilor. Reabilitarea DN 2D vizează realizarea unei conexiuni rutiere rapide și sigure între Dobrogea, sud-estul Moldovei, nord-estul Munteniei cu estul și centrul Transilvaniei. Practic, tot traficul între Ardeal și Litoral ar urma să se facă prin Vrancea, care ar deveni unul dintre cele mai importante noduri rutiere din țară. Începerea lucrărilor de modernizare care realizează legătura între Focșani- Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov este rezultatul demersurilor repetate, făcute în ultimii ani, de Marian Oprișan pe lîngă Guvernele PSD și PNL-PD. De asemenea, președintele Consiliului Județean a purtat negocieri cu reprezentanții UDMR, direct interesați de drum, dat fiind că traversează județul Covasna. În cele din urmă, Guvernul PNL-PD s-a văzut nevoit să aprobe demararea investiției, mai ales că s-au cheltuit deja aproximativ 2,5 milioane de euro. Proiectul de modernizare a DN2D a fost gîndit și pus pe planșetă de Marian Oprișan și deputatul PSD Vrancea Miron Mitrea, încă din 1996. El fost prins și în Planul Național de Amenajare a Teritoriului în același an. Procedurile oficiale au început din decembrie 2002, cînd a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. Au urmat patru runde de negocieri, în perioada aprilie 2003-septembrie 2004. Firma selectată a continuat seria demersurilor pentru obținerea avizelor din partea ministerelor Justiției, Finanțelor, Administrației și Internelor, după care Guvernul ar fi trebuit să emită o hotărîre prin care să mandateze Ministerul Transporturilor să semneze contractul. Tot în 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro. În acea perioadă, deputatul PSD de Vrancea Miron Mitrea remarca faptul că proiectul de modernizare a DN 2D este deosebit de important și a necesitat negocieri și discuții cu FNI și reprezentanții UE. „Principalul proiect care rămîne în Vrancea de realizat, pe infrastructura rutieră, este DN 2D, legătura între Focșani și Tîrgu Secuiescu, peste Ojdula, ultima legătură între Moldova și Transilvania, care lipsește peste Carpați. Am terminat negocierile pentru refacerea DN 2 D Focșani -Tîrgu Secuiesc. Firma selectată este Solel Boneh, dar doi ani și jumătate am megociat deoarece am purtat discuții inclusiv cu FMI, cu cei de Bruxelles. Este un contract serios și este folosit pentru finanțare un sistem public privat foarte nou pentru Europa”, spunea Miron Mitrea. El preciza că valoarea proiectului este de 185 milioane de euro. „Este un proiect foarte scump, pentru că facem un drum nu facem o jucărie”, sublinia Miron Mitrea. Parteneriatul public privat, soluția pentru investiții în infrastructură După alegeri lucrurile au stagnat, deși era vorba de un proiect realizat în parteneriat public – privat, care nu implica statul român din punct de vedere al asigurării finanțării. Guvernul PNL-PD a tergiversat nejustificat momentul emiterii hotărîrii pentru începerea lucrărilor. Marian Oprișan a arătat că orice zi de întîrziere produce pagube atît transportatorilor, nevoiți să ocolească sute de kilometri cît și economiei județului Vrancea, lipsită de o infrastructură rutieră modernă. Realizarea acestui drum va contribui la dezvoltarea economică a zonei, fiind de așteptat să aibă loc numeroase investiții, știut fiind că investitorii vin în zone cu infrastructură solidă. Reabilitarea și modernizarea DN 2D presupune lucrări care se vor întinde pe parcursul a trei ani și jumătate și vor costa 185 milioane de euro. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung, de 287 de metri va fi construit peste rîul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, vor fi construite 6 poduri noi, iar altor patru le va fi schimbată complet suprastructura. Vor mai fi refăcute 269 podețe și lărgite alte 24. Pe o distanță de 3 kilometri, între kilometri 105 și 108, drumul va părăsi actualul traseu. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților. Demararea lucrărilor va duce la crearea a 1.300 de noi locuri de muncă. Întreținerea celor 118 kilometri de drum va fi asigurată de 129 de persoane, situație care înseamnă crearea a tot atîtea locuri de muncă. Contactat de reporterii noștri, președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, a declarat: „Din păcate am pierdut un an și jumătate, dar plecînd de la dictonul «niciodată nu este prea tîrziu», vreau să mulțumesc Guvernului liberal – democrat – maghiar și conservator în numele cetățenilor județului Vrancea pentru că, în sfîrșit a avut înțelepciunea să îndeplinească formalitatea și să aprobe hotărîrea pentru continuarea acestui proiect la care am lucrat foarte mult, împreună cu Miron Mitrea. Ar fi fost nedrept ca finanțarea de 185 de milioane de euro a companiei Solel Boneh Internațional să fie ratată din cauza unor ambiții personale”. Oprișan a mai menționat că așteaptă ca Guvernul să-și respecte promisiunile în continuare și să finanțeze și celelalte proiecte de reabilitare a infrastructurii vrîncene. „Așteptăm în continuare ca guvernul să finanțeze continuarea lucrărilor la drumurile naționale DN2M Focșani – Odobești – Reghiu – Andreiașu, DN2L, Tișița – Panciu – Soveja, DN2N, Focșani – Tătăranu – Rîmnicul Sărat și DN2R Mărtinești – Dumbrăveni – Jitia – Vintileasca. De asemenea, așteptăm ca Guvernul să-și respecte promisiunile și să aloce cei 1.400 de miliarde de lei necesari reconstrucției infrastructurii județului distruse de inundațiile catastrofale din vara lui 2005. În orice caz, demararea acestui proiect este o victorie absolută a cetățenilor județului Vrancea”, a declarat Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?