Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Deca, despre intrările separate profesori-elevi: Parteneriatul între cadre didactice şi elevi trebuie să fie bazat pe respect reciproc, nu pe ierarhie

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, marţi, la Piteşti, despre intrările separate în şcoli pentru profesori şi elevi că fiecare unitate de învăţământ decide, în funcţie de particularităţile clădirilor. „Cred că în România, din punct de vedere al infrastructurii, avem foarte multe situaţii. Avem situaţii cu clădiri istorice care au una dintre intrări chiar pe trotuar şi trotuarul este destul de îngust şi se iese în stradă. Avem şcoli unde există spaţii ample de intrare şi nu ar fi o problemă să se intre pe acelaşi flux. De aceea eu sunt pentru ca fiecare şcoală să-şi prevadă regulamentul de acces, care sunt condiţiile pe care comunitatea le consideră a fi acceptabile”, a spus Deca.

Ligia Deca a adăugat că, din punctul ei de vedere, respectul pentru cadrul didactic nu se rezumă la intrarea separată. „Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă prin intrarea separată. Cred că educaţia trebuie să fie despre dialog, despre învăţare reciprocă şi susţin faptul că fiecare şcoală, în funcţie de particularităţile constructive şi de siguranţă – că până la urmă şi planurile de evacuare, da, care se fac pentru situaţii de urgenţă, depind de infrastructură, de ce fel de culoare, ce fel de intrări, ieşire avem – deci, în funcţie de aceste elemente care ţin de siguranţa copiilor, cred că trebuie gândit regulamentul de acces şi trebuie decis dacă e nevoie de o intrare, de două intrări sau mai multe. Nu cred că această decizie se poate la la centru, însă eu încurajez parteneriatul între cadre didactice şi elevi, care trebuie să fie bazat pe respect reciproc, nu pe ierarhie. În funcţie de particularităţile constructive, fiecare şcoală, decide”, a mai spus ministrul Educaţiei, Ligia Deca.

Pe de altă parte, ministrul Educaţiei a declarat că la nivel naţional mai sunt sub 200 de unităţi de învăţământ cu grupuri sanitare în curte, iar ministerul are fondurile necesare prinse în buget astfel încât această problemă să poată fi rezolvată în acest an.

„Anul acesta avem alocate fonduri în bugetul Ministerului Educaţiei de aproximativ 30 de milioane de lei, ceea ce acoperă în mare măsură cele sub 200 de unităţi de învăţământ care au grupul sanitar în curte. Vorbim despre un procent de sub 10% faţă de ce aveam acum câţiva ani. Progresul a fost unul constant, în fiecare an numărul a scăzut semnificativ (…). Dacă autorităţile publice locale se mobilizează pentru a accesa aceşti bani, eu cred că în acest an putem rezolva problema şcolilor cu grup sanitar în curte. Nu putem să facem noi aceste lucrări pentru a aduce grupuri sanitare în incinta şcolilor, dar am luptat pentru a avea în bugetul Ministerul Educaţiei banii pentru ca autorităţile publice locale să încheie acest capitol care nu ne face cinste”, a precizat ministrul Ligia Deca.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?