Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

FOTO: Un echipaj al Școlii Gimnaziale „Profesor Grozea Nicu” din Răstoaca, ȋntr-un schimb de experiență la o şcoală din Bulgaria

Proiectul Erasmus+ KA210 „DIGITAL LIFE IN THE DIGITAL AGE a debutat în săptămȃna 25 – 29 septembrie 2023 cu prima activitate avȃnd ca temă Digital Students: Conscious Use of Technology”, realizată de Școala 120 Primary School „G.S.Rakovski” din Sofia – Bulgaria. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie din decembrie 2022 şi se va încheia la data de 01.11.2024. La această activitate au participat echipaje formate din profesori de la şcolile: “Şcoala Gimnazială “Profesor Grozea Nicu” Răstoaca din Romȃnia, „Mehmet Akif Inan Imam Hatip Ortaokulu” și Ardicli Imkb Yatili Bolge Ortaokulu, ambele din Turcia.

Scopul principal al proiectului este de a scădea rata elevilor cu vȃrsta cuprinsă între 11 şi 16 ani care au mai puţin succes în alfabetizare digitală, la sub 15% şi de a crea un mediu de colaborare şi concurenţă sănătoasă între elevi.

Obiectivele proiectului sunt: formarea şi dezvoltarea la elevi, de la o vȃrstă cȃt mai mică, de comportamente şi deprinderi pozitive pentru a preveni comportamentul de agresiune; dezvoltarea de strategii anti-bullying în şcoli bazate pe cele mai bune practice din ţările partenere; conştientizarea necesităţii de a ne apăra drepturile şi de a acţiona împotriva agresiunii; dezvoltarea competenţelor de luare a deciziilor, lucru în echipă, rezolvarea de probleme, comunicarea în limba engleză.

Activitatea Digital Students: Conscious Use of Technology a urmat o abordare practică, unde participanţii şi-au însuşit tehnici digitale interactive astfel încȃt elevii să aibă posibilitatea de a folosi tehnologia în beneficiul lor. Ȋn acest fel, lecţiile vor deveni mai distractive, interesul elevilor pentru lecţii va creşte şi va determina o creştere a succesului lor şcolar. Fiecare şcoala participantă a oferit informaţii despre propriul sistem educaţional, despre sprijinul procesului educaţional din partea părinţilor, mass-mediei şi instituţiilor locale.

Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii bulgare – au vizitat oraşele Sofia şi Plovdiv, Muzeul National de Istorie din Sofia, Mitropolia Ortodoxă din Plovdiv, au asistat la un spectacol de cȃntece şi dansuri moderne şi populare.

Mobilitatea din Bulgaria a fost un real prilej de a-mi contura o şi mai bunǎ perspectivǎ în ceea ce priveşte utilizarea eficientǎ a resurselor digitale disponibile în mediul online. Pot spune cǎ pe lângǎ nenumǎratele oportunitǎţi pe care ni le oferǎ lumea digitalǎ, existǎ şi foarte multe riscuri la care trebuie sǎ fim atenţi. Adaptarea noastra, a profesorilor, este obligatorie în acest sens, întrucât este absolut necesar sǎ oferim elevilor şi o educaţie digitalǎ, sǎ fie atenţi la site-urile pe care le acceseazǎ, la ce posteazǎ pe reţelele de socializare sau cu cine interacţioneazǎ pe aceste reţele” a declarat profesorul Boldeanu Cătălin.

În cadrul proiectului au fost realizate diverse activităţi care mi-au schimbat perspectiva în ceea ce privește rețelele de socializare precum și utilizarea eficientă a resurselor digitale din mediul online. Am reușit să cunosc oameni din diferite țări, să schimb opinii și idei cu aceștia, astfel că am acumulat un nou bagaj de cunoștințe care mă v-a ajuta în activitatea didactică la clasă”, a declarat profesorul Codreanu Alexandru.

“Este prima dată când particip la realizarea unei activităţi într-un proiect Erasmus+. Aceasta m-a făcut să realizez că probleme cu care noi, profesorii români, ne confruntăm, sunt prezente în toată lumea. Am luat contact cu profesorii din Bulgaria și Turcia, iar împreună am ajuns la un numitor comun pentru combaterea problemelor pe care le au copiii secolului XXI precum cyberbullying-ul sau dependența de telefon ori calculator”, a declarat profesorul Enache Sorin.

„Evoluţiile din ultimii ani au adus tehnologia şi instrumentele de comunicare pe care le folosim la nivelul unor componente indispensabile a vieţii noastre. Dependenţa de tehnologie impune însă şi luarea unor măsuri de precauţie astfel încȃt elevii să o folosească într-un mod pozitiv şi să evite situaţiile în care pot deveni victime în mediul virtual. Schimbul de idei avut pentru a evidenţia practica fiecărei şcoli, a fost o experienţă de învăţare interculturală şi a contribuit la îmbogăţirea competenţelor de utilizare conştientă a tehnologiei”, a declarat profesorul Nicolae Dănilă, reprezentantul legal al unităţii.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?