Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631
Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631

Accesul interzis maşinilor cu instalaţie GPL în parcările subterane

Folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalaţie GPL este interzisă, iar deţinătorii acestor spaţii merg pe încredere şi consideră că doar prinzând această interdicţie în Regulamentele de parcare nu au nicio răspundere în cazul unui accident nefericit, afirmă preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Laurenţiu Alexandru Păştinaru. „Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalaţie GPL, dar deţinătorii acestor spaţii merg pe încredere şi consideră că, doar prinzând această interdicţie în Regulamentele de parcare, nu au nicio răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de maşini GPL în parcările subterane, deşi accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicţie, prin anunţuri cât mai vizibile şi chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luaţi măsuri pentru respectarea interzicerii accesului maşinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Păştinaru, într-un comunicat de presă transmis, luni, AGERPRES.

Oficialul este de părere că niciun conducător auto nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulţi dintre cei care deţin maşini cu GPL nu sunt conştienţi de ce ar însemna o explozie în subteran. „În cazul maşinilor echipate cu astfel de instalaţii, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul maşinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai uşor datorită curenţilor, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul şi, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil şi inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai uşor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică şi este evacuat prin sistemul de ventilaţie. Nu are nimeni nimic cu maşinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obişnuim ca atunci când regula interzice intrarea maşinilor care funcţionează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a spus şeful ANPM.

În acelaşi timp, Păştinaru susţine că maşinile GPL reprezintă o soluţie salvatoare pentru reducerea poluării şi a cheltuielilor pentru combustibil. Conform ANPM, o serie de studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puţin decât benzina şi motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanţi din combustibili fosili. De asemenea, GPL nu conţine substanţe periculoase, precum benzen, sulf sau plumb şi are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puţin poluantă decât benzina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?