Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

FOTO: Experiență internațională de formare a profesorilor de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani

Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani beneficiază ȋn anul școlar 2022-2023 de finanțare de la Comisia Europeană prin programul Erasmus+, instituția focșăneană aflându-se ȋn primul an de implementare a  Acreditarii Erasmus+ + 2022-1-RO01-KA121- SCH-000062862 în domeniul educației școlare. În cadrul acestui proiect, profesorii Marchitan Gabriela Daniela, Trofin Cristina, Popescu Paula Cristina și Guguianu Alina Germina au participat la cursul internațional “Innovative skills in ICT through collaborative and project-based teaching and learning” furnizat de compania spaniolă Cervantes Training în localitatea Alcala de Henares, situată la 35 km de Madrid.

Pe parcursul celor 5 zile de formare ȋn context multicultural la care au luat parte 22 de profesori din România, Spania, Italia şi Polonia, participanții au învățat să conceapă şi să utilizeze la orele de curs activități educaționale prin intermediul unei metodologii bazate pe munca în colaborare, cum ar fi Webquest sau proiectele internaționale e Twinning, graţie cărora profesorii încurajează cercetarea interdisciplinară ȋn rândul elevilor, precum și utilizarea și crearea unei metodologii de predare orientate pe munca în colaborare, ȋn echipe atât la nivelul clasei, al școlii, dar şi multiculturale ca în cazul proiectelor colaborative derulate pe platforma e Twinning.

Concept destul de nou în România, gamification în educație a fost experimentat de către profesorii focșăneni accesând platforme de învățare online. Astfel, pe viitor, profesorii vor ști cum să creeze experiențe memorabile de învățare pentru elevii lor, utilizând platforme show-game precum Gimkit in care elevii se întrec prin răspunderea la întrebările citite pe dispozitive electronice, prin conceperea de quiz-uri, prin introducerea de Webquest-uri care reprezintă o metodă de lucru eficientă la care elevii, folosind instrumente specifice internetului, parcurg o activitate centrată pe investigație şi interacționează cu informație preluată în mare parte de pe Internet. Servindu-se de tehnica WebQuest, bazată pe principiul constructivist al proiectării de către elevi a propriilor cunoștințe, cu elemente de învățare prin cooperare, profesorii vor reuși să-şi modernizeze demersul pedagogic, să încurajeze învățarea colaborativă, să ţină pasul cu avântul noilor tehnologii şi să crească gradul de atractivitate al activităților de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”.

 

Comunicat de presă

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?