Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613
Ediția: Vineri 26 aprilie 2024 Nr. 6613

Începând de astăzi, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea în caz de neplată

Vrâncenii cu restanțe la furnizorul de electricitate vor rămâne pe întuneric după ce a fost abrogat actul normativ prin care deconectarea gospodăriilor cu restanțe la utilități era interzisă pe perioada stării de alertă. Societatea Distribuție Energie Electrică (DEE) România arată că, potrivit ultimelor modificări legislative, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului 84/2021, începând cu 8 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică pot solicita deconectarea locurilor de consum în caz de neplată. În urma solicitărilor, distribuitorii de energie electrică au obligația de a răspunde furnizorilor în termen de maxim 5 zile lucrătoare. În acest caz se aplică prevederile Contractului de distribuție, a Legii 123/2012 a energiei electrice și a Ordinului 235/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali. „Facem precizarea că în conformitate cu prevederile mai sus menționate, reluarea alimentării la locul de consum se va face în termen de 2 zile lucrătoare după ce furnizorul a primit dovada efectuării plății integrale a sumei datorate și a costurilor aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică. Pentru a evita întreruperea alimentării cu energie electrică, Distribuție Energie Electrică Romania recomandă consumatorilor casnici și noncasnici să contacteze furnizorii în vederea achitării debitelor restante, evitând astfel disconfortul creat de întreruperea energiei electrice și de plata taxelor aferente serviciilor de deconectare/reconectare”, se arată în comunicatul DEE România.

Interdicția deconectării/debranșării restanțierilor la societățile de utilități fusese luată anul trecut, prin OUG 70, și trebuia aplicată pe perioada stării de alertă. Conform actului normativ respectiv, „pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal şi salubritate asigură continuitatea furnizării serviciilor de utilităţi respective, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare, amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă”. De asemenea, același act instituia un termen de grație de 90 de zile în care trebuiau achitate debitele restante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?