Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Banca Cooperatistă Putna a încheiat anul 2020 cu un profit de 195 mii lei

Cu o istorie care se confundă cu cea a mișcării cooperației de credit, Banca Cooperatistă Putna Focșani este singura unitate bancară locală din județele Vrancea și Galați. Prin cele 34 de sedii secundare din cele două județe, Banca Cooperatistă Putna Focșani încearcă să satisfacă nevoile celor peste 30 mii de membri cooperatori, oferindu-le toate serviciile și produsele unei bănci comerciale, de la acordarea de credite și atragerea de depozite, până la plata facturilor la utilități sau a subvențiilor pentru fermieri. De la înființare și până în prezent, Banca Cooperatistă Putna funcționează pe principiul întrajutorării, membrii cooperatori fiind primii beneficiari ai serviciilor băncii.

Banca Cooperatistă Putna Focșani a încheiat anul 2020 cu un profit net de peste 195 mii lei. Raportul de activitate depus pentru anul trecut arată că activitatea de creditare a Băncii Cooperatiste Putna Focșani se adresează cu preponderenţă persoanelor fizice. Peste două treimi din creditele aflate în portofoliu sunt pentru clienții băncii din mediul rural, iar o treime pentru clienții din mediul urban. De altfel, doar un sfert din credite au fost acordate prin inspectorii de la sediul central din Focșani, celelalte fiind contractate de clienții băncii de la punctele de lucru din județ. Printre agențiile cu o valoare mare a creditelor acordate se numără Vidra, Panciu, Mărășești, Tătăranu, Odobești, Urechești, Năruja, Adjud, Dumitrești.

Monitorul de Vrancea a discutat cu directorul Băncii, Virgil Panaite, despre evoluția băncii cooperatiste și consolidarea acesteia.

Ce a însemnat pentru Banca Cooperatistă Putna Focșani fuziunea cu Banca Cooperatistă Creditec Tecuci din județul Galați?

Fuziunea celor două bănci cooperatiste are ca efect consolidarea activităților similare desfășurate, astfel creându-se premisele unei mai bune coordonări a activității. Mai mult decât atât, s-a realizat o reducere a cheltuielilor de administrație, având în vedere economiile rezultate din eliminarea structurilor paralele administrative și de management. În ceea ce privește structura de personal, fuziunea a condus la optimizarea și folosirea acesteia la un nivel de performanță ridicat, asigurându-se eliminarea situațiilor de incompatibilitate la punctele de lucru, respectiv separarea responsabilităților pentru persoanele în activitatea de creditare.

Totodată, s-a asigurat limitarea și prevenirea factorilor de risc, prin crearea unor structuri de control și audit adecvate, precum și funcționarea corespunzătoare a acestora în conformitate cu normele și reglementările în vigoare. Un alt aspect avut în vedere vizează gestionarea și alocarea mai eficientă a fondurilor și resurselor necesare desfășurării activității curente, cu costuri de administrare optimizate, conducând la dezvoltarea rețelei, respectiv la creșterea profitabilității activității.

Cum au evoluat creditarea și economisirea în această primă parte a anului și ce credeți că se va întâmpla în acest sens pe viitor?

După două luni echilibrate, la începutul anului, respectiv ianuarie și februarie, în care atât creditarea, cât și economisirea au înregistrat evoluții comparate cu finele anului precedent, au venit lunile martie, aprilie, mai care s-au caracterizat printr-o creștere semnificativă a creditării și una mai importantă a economisirii. Tendințele au fost evidente, atât pe linia solicitării de noi credite, cât și în apetitul pentru economisire. La finalul lunii mai, activitatea de creditare a crescut față de începutul anului cu 104,2%, iar cea a economisirii cu 107,66%.

Am constatat de asemenea o creștere a solicitării de credite de către persoanele care beneficiază de subvenții în domeniul agriculturii, credite punte, până la primirea acestei subvenții, o creștere semnificativă se simte deja în zona rurală și din partea micilor producători și a micilor fermieri. Apreciem că în luna iunie vom atinge valorile înregistrate în aceeași lună a anului precedent în activitatea de creditare, iar din toamnă, sperăm să le depășim pe cele din lunile corespunzătoare din anul precedent.

Care sunt cele mai reprezentative produse de economisire şi creditare pe care le oferă Banca Cooperatistă Putna Focșani?

Banca Cooperatistă Putna Focșani pune la dispoziție clienților săi o gamă variată de produse de creditare și economisire. În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare aplicabile, banca oferă atât credite pentru investiții imobiliare, cât și credite de consum pentru persoane fizice dar și pentru persoane juridice. Banca Cooperatistă Putna vine în ajutorul clienților din mediul rural și ia în considerare la acordarea creditelor inclusiv veniturile din agricultură. În ceea ce privește produsele de economisire, banca oferă produse de economisire standard pe termene cuprinse între 1 lună și 24 luni, dar și produse speciale cum este depozitul CREDITCOOP pe termen de 14 luni, cu o dobândă de 3,3%. De menționat este că depozitele constituite la unitatea noastră beneficiază de o DUBLĂ GARANTARE, atât de la Banca Centrală Cooperatistă CREDITCOOP, în întregime, cât și de la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, până la echivalentul în lei a 100.000 euro pentru fiecare deponent.

Din punct de vedere prudențial, unde se situează Banca Cooperatistă Putna Focșani?

Banca Cooperatistă Putna Focșani acordă o atenție deosebită determinării și asigurării cerințelor minime de capital. Dacă reglementările interne dispun menținerea unei rate minime a fondurilor proprii totale de 19,11% și o rată a fondurilor proprii de nivel I de baza de minim 10,70%, banca a înregistrat la finalul lunii mai o rată a fondurilor proprii totale de 23,83%, cu mult peste limita minimă impusă. Și indicatorii de prudențialitate bancară, mai ales cei care arată calitatea activității de creditare, la finalul lunii precedente, au înregistrat niveluri foarte bune, respectiv creanțele depreciate ale clientelei nebancare în total portofoliu, reprezintă 0,13%, iar rata creditelor neperformante a fost de 0,57%.

Care sunt obiectivele Băncii Cooperatiste Putna Focșani pentru anul 2021?

Strategia noastră poentru anul 2021 o reprezintă: captarea oportunităților de creștere a plasamentelor, obținerea unei rentabilități durabile, îmbunătățirea calității serviciilor, creșterea capitalului social, atragerea de depozite la termen și nu în ultimul rând menținerea ajustărilor la un nivel rezonabil. Vrem să desfășurăm în continuare, în condiții de acuratețe maximă, cele peste 30 de activități în parteneriat, privind transferul de bani prin sistemul Western Union, operațiuni de încasări și plăți în contul unor agenți economici care prelucrează produse agricole de origine animală și vegetală, încasarea contravalorii facturilor de energie electrică, gaze, telefonie fixă și mobilă și alte utilități, deschiderea de conturi pentru producătorii agricoli beneficiari ai subvențiilor acordate de stat prin intermediul A.P.I.A și plata acestora, etc., care pentru noi înseamnă un număr impresionant de clienți, cu toate avantajele care decurg din efectuarea acestor operațiuni și sa le consolidăm pe cele noi.

Încrederea și cunoașterea reciprocă, permanenta colaborare cu clienții, stabilitatea punctelor de lucru și continuitatea activităților, sunt lucruri pe care va trebui să le avem în vedere, atât pentru fidelizarea clienților existenți, cât și pentru a-i convinge pe alții să acceseze produsele și serviciile oferite de bancă și să beneficieze de avantajele pe care le putem oferi.

Adresa: PIAȚA MOLDOVEI, str. Marea Unirii nr. 27 (vis-a-vis de Comcereal)

Telefon: 0237.221. 117

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?