Ediția: Vineri 14 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția: Vineri 14 iunie 2024. Nr. 6649

Aveți ceva de rezolvat la Primăria Focșani? Grăbiți-vă! Funcționarea primăriei depinde acum doar de înțelegerea furnizorilor de utilități

Situația la Primăria Focșani nu este una fericită, unde continuă blocajul creat de modul în care au ciunțit și votat bugetul pe anul 2021, „vizionarii” PNL și USR PLUS din Consiliul Local. Municipalitatea nu are cum să își achite datoriile către furnizori, iar problema viceprimarului PNL Ana Maria Dimitriu de ieri a fost că nu avea pază „cu dedicație” la ușa către birou, deoarece în holul primăriei era un singur polițist local. Asta în condițiile în care firma care asigura paza nu a mai dorit să continue să presteze serviciile fără bani. Ar trebui ca și doamna Dimitriu să știe că nimic nu este gratis în această viață, nici măcar funcția. Iar atunci nu e de mirare că cei care au totuși un contract încheiat cu municipalitatea au „pretenția” ca facturile să fie achitate.

Totuși, pentru a asigura o protecție în sediul primăriei, primarul Cristi Misăilă a găsit o soluție, solicitând detașarea unor polițiști locali din cadrul serviciului de ordine publică. Serviciu care, de altfel, așa nefolositor cum îl consideră doamna Dimitriu, asigură ordinea și protecția unităților de învățământ sau al centrelor de vaccinare, spre exemplu. Și, de ieri, a fost un pic reorganizat pentru a acoperi și protecția Primăriei Focșani, ba chiar au fost aduși doi polițiști locali, pentru a-i face pe plac doamnei viceprimar PNL și să îi păzească ușa. Ușă care de altfel a fost închisă și pe perioada pandemiei, nu doar de ieri, când măsura a fost luată tocmai pentru a le feri pe doamnele viceprimar de ceva incoveniente în cazul în care unii cetățeni nemulțumiți de modul în care acestea fac administrație ar fi dorit să dea buzna și să le zică una, alta.

Revenind totuși la lucruri serioase, primarul Misăilă ne-a spus că momentan, pentru o scurtă perioadă, primăria poate funcționa doar pe cotă de avarie, pentru ca focșănenii să nu aibă de suferit. Cât timp, nimeni nu știe. „Așteptăm răspunsul la adresa făcută către Instituția Prefectului Vrancea. Soluția este ca atunci când se va pronunța Prefectura, dacă dă aviz de nelegalitate, să intrăm din nou cu proiect de hotărâre în Consiliul Local. Ei au încredere în ce spune prefectul, nu au încredere în ce spun eu. Iar prefectul trebuie să dea un punct de vedere, pentru este cel care supervizează legalitatea tuturor actelor administrative din județul Vrancea. Și, dată fiind situația exepțională, pentru că este vorba despre municipiul reședință de județ, trebuie să dea cât mai rapid răspuns.

Deocamdată mergem pe situația de avarie până când se vor termina tonerele de la imprimante și stocurile de hârtie, și furnizorii principalelor utilități – mă refer aici la energie electrică, internet și telefonie – vor sista serviciile. La momentul acesta sunt facturi neachitate din cauza acestui blocaj, în sensul că ordinele de plată nu pot fi operate în condițiile în care bugetul este invalid. Va veni și data de 7 ale lunii, când e scadența nu doar pentru plata salariilor, ci și a indemnizațiilor, iar ordinele de plată nu vor putea fi operate de către Trezorerie”, ne-a declarat primarul.

Însă Cristi Misăilă a asigurat și într-un comunicat de presă că, atât cât depinde de el, Primăria Focșani își va continua activitatea. „Începând cu 2 iunie 2021, Primăria Municipiului Focșani va funcționa într-un sistem de avarie pentru că nu putem văduvi cetăţenii de serviciile publice‼ Serviciile de pază și de curățenie au fost sistate, pentru asigurarea pazei fiind detașat un agent de la Poliția Locală. Deranjul mare este generat tot de doamnele viceprimar care acum reclamă că am închis o ușă de acces și că astfel am pune în pericol angajații instituției.

Pentru cei interesați, fac precizarea că traseele de acces în Primăria Municipiului Focșani sunt unele stabilite strict, iar accesul într-o instituție publică se face doar după legitimare. Faptul că agentul de la Poliția Locală care, începând de miercuri 2 iunie 2021, asigură ordinea în Primăria Focșani, “și-a permis” conform atribuțiilor legale să legitimeze și să întrebe anumite persoane unde merg, le-a deranjat pe doamnele viceprimar. Daca alții au ceva de ascuns, Primăria Municipiului Focșani nu are nimic de ascuns, dovadă și faptul că, din 2016, de când sunt primar, pe site-ul instituției au fost publicate, lună de lună, TOATE cheltuielile efectuate de municipalitate.

Pe această cale îi asigur pe focșăneni că angajații Primăriei Municipiului Focșani vor continua activitatea până când furnizorii de energie electrică, furnizorii de toner și hârtie sau furnizorii de servicii de mentenanţă pentru sistemele informatice vor sista serviciile, ca urmare a neplății acestora.

În urma amendamentelor propuse și votate de consilierii PNL-USR la ședința din 10 mai 2021, bugetul local al Municipiului Focșani a fost INVALIDAT, iar Trezoreria nu poate opera ordinele de plată. Pentru deblocarea situației am convocat o nouă ședință pe data de 28 mai, în care am propus consilierilor PNL-USR să aprobe sumele necesare funcționării Primăriei și a celorlalte instituții afectate – Direcția de Dezvoltare Servicii Publice (DDSP) Focșani, Poliția Locală Focșani, Clubul Sportiv Municipal (CSM) Focșani 2007, Ateneul Popular “Maior Gh Pastia” Focșani și Ansamblul Folcloric “Țara Vrancei”.

Din păcate însă, apelul meu a rămas fără ecou, întrucât majoritatea din Consiliul Local Focșani formată din PNL-USR-PLUS a refuzat, fără nicio justificare logică, să aprobe sumele respective. În aceste condiții, au fost notificați TOȚI operatorii cu care Primăria Focșani are încheiate contracte pentru furnizare servicii diverse, pentru a anunța că municipalitatea nu va mai putea onora obligațiile contractuale din cauza lipsei de fonduri‼”,se arată în comunicatul de presă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?