Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Interviu cu focșăneanul Cristian Dărmănescu, director general BistroMar și fondator Alfredo Seafood

Focșăneanul Cristian Dărmănescu, director general BistroMar și fondator Alfredo Seafood, fratele Dianei Dărmănescu, director general DMF Poliplast Focșani, vorbește într-un interviu pentru stiripesurse.ro despre felul în care criza Covid 19 a afectat industria peștelui din România, miturile privind consumul anumitor pești, cum ar fi somonul, dar și despre redeschiderea restaurantelor și reatragerea clienților.

Care a fost cea mai mare provocare pentru dumneavoastră în ultimele luni?

Cristian Dărmănescu: Una dintre cele mai mari provocări a fost aceea de a menține lanțul de aprovizionare și producție în stare de funcționare. Desigur că scăderea accentuată a activității pe segmentul HoReCa a constituit și pentru noi un impediment major. Acest domeniu a încetinit foarte mult, cu circa 75% față de aceeași perioadă din 2019. BistroMar, care are profil de restaurant-pescărie bazat pe specialități din pește și fructe de mare, a avut un rulaj mult mai mare pe produse crude față de cele gătite, în special pește de captură. Fenomenul acesta se explică prin creșterea consumului casnic, deoarece clienții noștri au stat mai mult acasă și au avut timp să gătească produsele Alfredo Seafood. În ceea ce privește Alfredo Seafood, marca sub denumirea căreia importăm, procesăm și distribuim pește și fructe de mare pe piața locală, de 20 de ani, grosul comenzilor a venit din segmentul de retail, pentru că, începând din martie și până în a doua jumătate din mai, consumul a fost mai mult casnic. Oamenii au gătit mult mai des ca de obicei acasă, din motivele pe care le cunoaștem cu toții. De aceea, ne-am gândit să venim în ajutorul consumatorului final, prin lansarea magazinului online, unde poate fi găsită gama completă a produselor noastre.

Infecțiile cu COVID-19 au provocat îngrijorări cu privire la consumul de pește. De exemplu, marile supermarketuri din Beijing au eliminat, la începutul lunii trecute, somonul de la vânzare. Ce s-a întâmplat cu consumul de pește în România? Cât consumă românii față de alte națiuni din Europa? Ce specii se vând cel mai bine în România? Ce produse exotice prezintă acum interes și în România?

Cristian Dărmănescu: Este o știre falsă. S-a dovedit că somonul nu are niciun fel de infectare cu coronavirus. În pescărie, virusul a fost descoperit doar pe suprafețele atinse de angajați în momentul procesării peștelui. Livrările de somon către Beijing au fost reluate la o săptămână de la apariția acestei știri alarmiste, nefundamentate, din categoria materialelor pe care le-am numi fake news. În ultimii 20 de ani, România a fost fără excepție pe unul dintre locurile codașe din Europa, în ceea ce privește consumul de pește pe cap de locuitor. Unul dintre cele mai importante deziderate ale Alfredo Seafood a fost și continua să fie promovarea creșterii consumului de pește, care este unul dintre cele mai sănătoase alimente. Ne dorim ca românii să mănânce două mese pește pe săptămână și am inițiat campanii și programe în acest sens, încă din 2014.(…) Ca soiuri de pește, cele mai cumpărate sunt somonul, macroul, codul, meluciul, atât de captură cât și de acvacultură, dar și specii autohtone cum sunt crapul, păstrăvul, carasul sau novacul. În ultima perioadă, chiar și în timpul intervalului de izolare la domiciliu, am observat și o preferință crescută pentru fructe de mare, în special pentru creveți.

Ce se va schimba în peisajul restaurantelor din România după criza COVID-19?

Cristian Dărmănescu: Cred că, pentru a supraviețui acestei perioade trebuie să te adaptezi, să îți schimbi modelul de business, de exemplu să faci mai multe livrări la domiciliu și să dezvolți segmentul de take-away. Jucătorii care nu vor reuși acest lucru, probabil că vor dispărea.

Care credeți că va fi comportamentul clienților? Cum vor putea restaurantele să le inducă din nou comportament de consum din perioada premergătoare crizei?

Cristian Dărmănescu: Aici vorbim despre recâștigarea încrederii clienților, iar acesta este un proces anevoios, care va lua timp. Este foarte greu să estimăm despre ce perioada va fi vorba.

Cum va influența această perioadă comportamentul proprietarilor de restaurante pe viitor? Ce urme va lăsa această criză?

Cristian Dărmănescu: Proprietarii de restaurante va trebui să își renegocieze chiriile și salariile echipei. Ar fi de dorit ca și furnizorii și proprietarii clădirilor închiriate de operatorii economici să dea dovadă de flexibilitate, ceea ce nu poate fi decât în avantajul lor. Altfel, dacă criza economică ar duce la închiderea multor restaurante, acest fenomen negativ se va resimți și asupra pieței imobiliare, a încasărilor bugetare și, până la urmă, al întregii societăți.

Interviul integral poate fiu citit pe stiripesurse.ro, accesând linkul- https://www.stiripesurse.ro/interviu-cristian-darmanescu-bistromar-si-alfredo-seafood-epidemia-covid-19-a-fost-un-semnal-de-alarma_1483698.html?fbclid=IwAR0uD1bq6q5GPrkj-bb0Ka43RO44rtKKcc1mY-LtczWVgZ-hTK57mvuHhKY

Despre Diana Dărmănescu și DMF Poliplast puteți citi mai multe accesând linkul – https://monitoruldevrancea.ro/2020/05/29/galerie-foto-dmf-poliplast-30-de-ani-de-calitate-pentru-solutii-moderne-si-complete-de-ambalare/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?