Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

ALDE critică guvernarea liberală, care nu a luat „în serios această criză”

Izolarea la domiciliu pentru a preveni răspândirea virusului este o măsură tardivă a autorităților române, aflate permanent în urmă cu deciziile pentru protejarea cetățenilor, atrage atenția conducerea ALDE Vrancea. O măsură luată acum două săptămâni în alte state afectate de coronavirus a fost adoptată abia acum de autoritățile române cu toate că de șapte zile președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, solicită insistent autorităţilor să introducă izolarea la domiciliu pentru a preveni răspândirea virusului. Izolarea la domiciliu este considerată singura şi cea mai eficientă metodă, dincolo de măsurile de igienă individuale, pe care oamenii trebuie sa le ia în această perioadă.

Președintele ALDE Vrancea, Ionel Cel Mare, atage atenția că dacă autoritățile nu vor începe să ia măsurile care se impun și vor mai fi mereu în contratimp, consecințele vor fi extrem de grave. Iar românii nu trebuie să își facă speranțe prea mari pentru că autoritățile și-au arătat lipsa de experiență și lipsa de reacție. A apărut deja vechea scuză, de tipul „cei dinainte nu au făcut”, jenantă din partea unui Guvern care se afla la putere de aproape cinci luni de guvernare și care a pierdut ultimele luni cu obsesia prezidențială a alegerilor anticipate. „Un guvern responsabil, care nu ne-ar fi pierdut timpul tuturor cu alba-neagra politică pentru a împlini visul prezidențial al anticipatelor pentru obținerea puterii totale, ar fi trebuit să ia măsuri pregătitoare de la începutul anului astfel încât inevitabila epidemie să fi găsit România cu cel puțin o parte din materialele necesare pe stoc. Acum, cu criza în toate țările și piețele europene, este de înțeles că nu se mai pot găsi produse, pentru a putea fi importate, este o realitate care pare să nu fi fost văzută de premierul Orban pe perioada autoizolării. Lipsa acestor produse atât de necesare, a pus în pericol viața nu numai a cadrelor medicale, dar și a populației. Soluția cea mai bună este ca Guvernul să-și întoarcă atenția către companiile românești, unele dintre acestea deja dând dovadă nu doar de solidaritate prin donarea de fonduri sau produse, ci și de un răspuns economic foarte bun”, arată liderul ALDE Vrancea.

Acesta atrage atenția asupra tunurilor comerciale care se dau în această perioadă de către diferite firme profitoare, care nu au nicio legătură cu furnizarea de servicii medicale. „În discursul său de la aprobarea de către parlament a decretării stării de urgență, președintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu a atras atenția că această situație nu trebuie să fie un prilej pentru tunuri comerciale, de afaceri, pentru firmele prietene cu partidul de guvernământ. Sigur că se pot face achiziții fără licitații publice, dar starea de urgență nu trebuie să fie mijloc de profit pentru anumiți clienți ai puterii. Și ce vedem acum, la o săptămână de la instalarea stării de urgență? Că se înmulțesc aceste achiziții din bani publici care ridică semne de întrebare (ex.firma care a câștigat licitația pentru 875.000 măști, ROMWINE&COFEE SRL, data înființării 14.03.2019). Pentru că guvernanții nu au luat în serios această criză, se vede pe zi ce trece, de aceea consider că este necesar ca până la ajutorul dat de autoritățile competente să avem singuri grijă de noi: să aplicăm regulile elementare de igienă, să respectăm instrucțiunile primite; să stăm în casă oameni dragi! Timpul face diferența între viață și moarte!!! NU vrem să pierdem lupta cu acest coronavirus care ne-a schimbat total viața!”, precizează președintele ALDE Vrancea, Ionel Cel Mare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.