Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Cercetătorii au descifrat modul în care bacteriile ce provoacă infecţii intraspitaliceşti blochează antibioticele (studiu)

Bacteriile rezistente la medicamente, aflate la originea infecţiilor intraspitaliceşti cu potenţial letal, blochează efectul antibioticelor prin închiderea ”portiţelor” minuscule din pereţii lor celulari, conform unui studiu realizat în Marea Britanie, citat luni de Press Association. Oamenii de ştiinţă susţin că această descoperire ar putea contribui la realizarea unor medicamente capabile ”să descuie lacătele” acestor ”portiţe” închise şi să permită astfel accesul antibioticelor în celulele bacteriene.

Klebsiella pneumoniae (bacilul Friedlander) provoacă infecţii intraspitaliceşti la nivelul plămânilor, sângelui şi rănilor, iar pacienţii cu sisteme imunitare slăbite sunt deosebit de vulnerabili. Peste 20.000 de infecţii cu K. pneumoniae au fost înregistrate în spitalele din Marea Britanie în ultimul an, aminteşte Press Association. La fel ca în cazul multor alte bacterii, acest bacil manifestă o rezistenţă din ce în ce mai mare la antibiotice, în special la o familie de medicamente numite carbapeneme.

Autorul principal al studiului, doctorul Joshua Wong, de la Departamentul de Ştiinţe ale Vieţii din cadrul Imperial College London, a declarat că prevalenţa rezistenţei la antibiotice ”este în creştere şi, prin urmare, ne bazăm din ce în ce mai mult pe medicamente precum carbapeneme, ce acţionează împotriva unei game largi de bacterii”. ”Însă acum, când bacterii importante precum K. pneumoniae, devin rezistente la carbapeneme, este esenţial să înţelegem modul în care sunt capabile să realizeze acest lucru. Noul nostru studiu oferă informaţii vitale, ce ar putea permite conceperea unor noi strategii şi medicamente”, a precizat Wong. Carbapenemele sunt utilizate ca antibiotice în spitale atunci când alte astfel de medicamente eşuează sau sunt ineficiente.

Oamenii de ştiinţă avertizează că această creştere a rezistenţei la antibiotice poate afecta dramatic posibilitatea de a vindeca infecţiile.

Întregul articol pe https://bit.ly/2kbe3XP