Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

Ministerul Finanţelor extinde accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin PatrimVem

Ministerul Finanţelor Publice reduce birocraţia şi extinde accesul autorităţilor şi instituţiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem, informează MFP printr-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Având în vedere măsurile fiscale prevăzute în Programul de Guvernare 2018-2020, respectiv simplificarea procedurilor din interiorul unei instituţii publice prin intermediul mijloacelor electronice şi inter-operabilitatea prin sisteme informatice care să reducă timpul alocat de cetăţeni interacţionării cu instituţiile statului, Ordinul ministrului Finanţelor Publice pentru modificarea şi completarea serviciilor Ministerului Finanţelor Publice puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic propriu prevede: lărgirea accesului la informaţiile cu caracter fiscal deţinute de ANAF şi anume informaţiile existente în cazierul fiscal (cazierul fiscal constă în transmiterea de informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară); extinderea posibilităţii pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleaşi servicii ca şi autorităţile şi instituţiile publice prin acelaşi canal de comunicare, se menţionează în comunicat.

„Am spus încă de la început că cei mai importanţi sunt cetăţenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au în vedere îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor, atât prin creşterea veniturilor, cât şi prin reducerea timpului petrecut la ghişeu”, a precizat domnul Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.

PatrimVen reprezintă o bază de date comună în care sunt colectate, agregate şi puse la dispoziţia utilizatorilor informaţii din diverse surse privind: bunurile impozabile deţinute de persoanele fizice şi juridice în România; veniturile impozabile ale persoanelor fizice în România; informaţii despre conturile deţinute de persoanele fizice şi juridice în instituţiile bancare din România. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităţilor instituţionale, îmbunătăţirea activităţilor de administrare şi vine în sprijinul cetăţenilor, care nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obţinerea documentelor fiscale necesare şi la unităţile administrativ-teritoriale/ instituţiile publice, după caz, pentru depunerea acestora.

Întregul articol pe https://bit.ly/31HJYzf

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?