Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Primarul din Kyoto i-a cerut starletei Kim Kardashian să nu atribuie unui brand numele ”Kimono”

Primarul din Kyoto, fosta capitală imperială a Japoniei, a decis să îi adreseze o scrisoare starletei Kim Kardashian pentru a-i cere să renunţe la ideea de a atribui numele ”Kimono” noii sale game de lenjerie intimă, informează AFP. Prezentându-şi noua gamă de lenjerie intimă modelatoare, starleta americană de reality-show, care are 134 de milioane de admiratori (followers) pe Instagram, a declanşat săptămâna trecută o veritabilă furtună pe reţelele de socializare, unde a fost acuzată de apropriere culturală. Pe Twitter, dezbaterea este animată şi foloseşte hashtag-ul #KimOhNo.

Primarul din Kyoto, Daisaku Kadowaka, i-a scris la sfârşitul săptămânii trecute vedetei americane pentru a îi cere să îşi reconsidere alegerea făcută în privinţa numelui oficial al noii sale game vestimentare, au declarat pentru AFP reprezentanţi ai municipalităţii nipone. „Vă cer să vă reconsideraţi decizia de a utiliza numele ‘Kimono’ pentru brandul dumneavoastră”, a scris oficialul japonez în acea scrisoare, redactată în limba engleză. „Chimonoul este o haină tradiţională, modelată de bogăţia istoriei noastre şi a naturii noastre”, a continuat primarul japonez, invitând-o să viziteze oraşul Kyoto pentru a se iniţia în cultura chimonoului. „Suntem îngrijoraţi de difuzarea unei înţelegeri eronate a ceea ce este chimonoul din cauza puterii de influenţă pe care o deţine doamna Kardashian”, a explicat Mai Sakai, coordonatorul departamentului de arte tradiţionale din cadrul Primăriei din Kyoto. Termenul de „chimono” desemnează literalmente „ceva pe care îl porţi”.

Kim Kardashian a declarat pentru cotidianul The New York Times că nu are nicio intenţie să producă articole vestimentare care „să semene în vreun mod cu acea ţinută tradiţională japoneză sau să o dezonoreze”. Considerat în trecut baza garderobului japonez, chimonoul este rezervat în prezent doar marilor ocazii, precum căsătorii, şi, mai ales, este purtat de către femei. Această îmbrăcăminte rafinată poate ajunge să coste sume astronomice şi are reputaţia unei ţinute care este greu de purtat. Femeile recurg adeseori la serviciile unor experţi pentru a îmbrăca un chimono, pentru că această ţinută necesită multe pliuri şi noduri.

Industria modei este cu regularitate zguduită de polemici ce vizează apropierea culturală. Recent, guvernul mexican a protestat faţă de folosirea unor motive textile etnice de casa de modă newyorkeză Carolina Herrera în colecţia sa Resort 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?