Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Utilizarea taxelor de promovare turistică trebuie să fie raţională, pentru atragerea de noi fluxuri de vizitatori (expert)

Taxele de promovare turistică vor fi direcţionate doar către Organizaţiile de Management al Destinaţiilor turistice (OMD), dar utilizarea acestora ar trebui să fie mai raţională, strict pentru finanţarea acţiunilor şi activităţilor de marketing al destinaţiilor, prin atragerea unor vizitatori din zone mai îndepărtate, dar cu potenţial financiar considerabil, precum cele din Asia Centrală şi de Sud-Est, a declarat, pentru AGERPRES, Sever Avram, director regional al Reprezentanţei Destinaţiilor Dunăre-Marea Neagră în cadrul Centrului Internaţional al Destinaţiilor de Excelenţă (CED Travel).

„Există necesitatea stringentă a schimbării abordării cu privire la dezvoltarea turismului, îndeosebi prin operaţionalizarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor turistice (OMD), recomandată şi susţinută în mod concret de Organizaţia Mondială a Turismului, OCDE, Comisia Europeană împreună cu ministerul de resort din România, cât şi prin clusterele de turism ce ar merita revitalizate şi regândite, cu predilecţie din perspectiva apartenenţei României la şapte din Rutele Culturale Europene, dezvoltate de institutul de profil al Consiliului Europei. Deşi reţeaua OMD-urilor se află, în România, abia la începuturi, din cauza întârzierilor şi anumitor neclarităţi din trecut referitoare la constituirea şi gestionarea parteneriatelor public-private ce stau la baza managementului integrat al destinaţiilor şi strategiilor aferente de marketing şi promovare mai ales externă a acestora, în noua etapă ar exista speranţa unei viziuni şi ritm intensificat de implementare, mai ales din perspectiva faptului că şi taxele de promovare turistică vor fi direcţionate de acum înainte doar către OMD. Utilizarea acestora ar trebui să fie mai raţională şi focalizată strict pentru finanţarea acţiunilor şi activităţilor de marketing al destinaţiilor, în special privind atragerea unor noi fluxuri de vizitatori din zone mai îndepărtate, dar cu potenţial financiar considerabil, precum cele din Asia Centrală şi de Sud-Est”, a subliniat Avram.

Sever Avram, care este şi coordonator general al Catedrei Internaţionale Onorifice ‘Jean Bart’ în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), a adăugat că, pe durata sezonului estival, vor fi organizate la Baza Nautică – Lacul Mamaia o serie de sesiuni de pregătire destinate celor dornici să-şi promoveze în mod eficient şi modern destinaţiile de provenienţă.

Întregul articol pe https://bit.ly/2FilGTz

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?