Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627

Mii de dosare, soluționate de judecătorii Tribunalului Vrancea în 2018; la ședința de bilanț au participat ministrul Justiției și membri CSM

Astăzi, 30 ianuarie 2019, a avut loc ședința Adunării generale a Tribunalului Vrancea, în cadrul căreia a fost prezentată și analizată activitatea derulată pe parcursul anului 2018. Dezbaterile s-au derulat cu participarea domnului Prof. univ. dr. Tudorel Toader – Ministrul Justiției, a doamnei Judecător dr. Gabriela Baltag – Membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, a doamnei judecător dr. Evelina – Mirela Oprina – Membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, a domnului judecător dr. Cosmin Răzvan Mihăila – Președinte Curtea de Apel Galați, precum și a

altor conducători ai instituțiilor cu care Tribunalul Vrancea colaborează.

Câteva date rezultate în urma analizei efectuate asupra activității din anul precedent sunt prezentate în continuare:

 

ACTIVITATEA DE JUDECATĂ

În cursul anului 2018, la Tribunalul Vrancea s-au aflat pe rol 9.667 de dosare, cu 15,86% mai puține fată de anul 2017, când au fost de soluționat 11.848 de cauze. Din numărul total al dosarelor aflate pe rol, 6.046 sunt cauze nou înregistrate, cu 21,85% mai puține față de anul 2017, când au fost 7.736 de cauze. Numărul cauzelor soluționate în anul 2018 a fost de 6.644, din care 2.114 cauze de către Secția I civilă, 1.234 cauze de către Secția penală şi 3.296 cauze de către Secția a II a civilă, de contencios administrativ și fiscal. Din totalul de 9.667 cauze de soluționat, au rămas nesoluționate (în stoc) 3.023 de cauze, număr în care sunt cuprinse și cele 159 dosare suspendate pentru diferite motive, dar și dosarele înregistrate spre finele anului, care nu au avut nici un termen de judecată programat în 2018. Încărcătura efectivă pe judecător la nivelul Tribunalul Vrancea a fost, în anul precedent, de 642 de cauze, la calculul acesteia avându-se în vedere compunerea completurilor colegiale (2 judecători în contestație, 2/3 judecători în apel şi 3 judecători în recurs).

În perioada analizată, din perspectiva indicatorilor de eficiență stabiliți de către Consiliul Superior al Magistraturii (rata de soluționare a dosarelor – operativitatea, stocul de dosare, ponderea dosarelor închise într-un an, durata medie de soluționare și redactările peste termenul legal), Tribunalul Vrancea s-a încadrat în gradul „Foarte eficient”. La nivelul instanței, ponderea atacabilității din totalul hotărârilor pronunțate (inclusiv cele pronunțate pe parcursul procedurii insolvenței) este de 18,9%. Concret, dintr-un număr de 6.644 hotărâri au fost atacate 1.259 hotărâri. Comparativ cu anul 2017, când era de 24,11%, acest procent este mai mic. Numărul hotărârilor pronunțate de instanțe și atacate cu o cale de atac este un indicator cu un grad ridicat de relevanță în ceea ce privește radul de satisfacere, respectiv de convingere a justițiabililor cu privire la justețea hotărârilor pronunțate de instanțe.

Totodată menționăm că, la nivelul Tribunalului Vrancea, indicele de desfiinţare, calculat la numărul total de hotărâri pronunțate (inclusiv cele pronunțate pe parcursul procedurii insolvenței, precum și cele privind verificarea măsurii arestării), este de 7,9%.

 

RESURSELE UMANE LA NIVELUL INSTANȚEI

La începutul anului 2018, în schema de personal a Tribunalului Vrancea a fost aprobat un număr de 88 posturi (inclusiv funcțiile de conducere), din care 82 de posturi erau ocupate. Ca urmare a modificărilor și transformărilor de posturi ce au avut loc pe parcursul anului (pensionări, promovări, angajări), la sfârșitul anului 2018, mai erau vacante doar 3 posturi (2 de judecător și un post de grefier statistician).

 

INFRASTRUCTURA INSTANȚEI

Activitatea economico-financiară şi administrativă desfăşurată de Tribunalul Vrancea a urmărit asigurarea condiţiilor materiale, astfel încât personalul să îşi îndeplinească sarcinile la un nivel calitativ superior, utilizându-se cu maximă eficienţă sumele alocate prin buget. Bugetul final de venituri şi cheltuieli aprobat pentru anul 2018 a fost în valoare de 30.015.013 lei. Având în vedere fondurile alocate și prevederile legale în materie, precum OUG nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, potrivit cărora „ordonatorii de credite ai instituțiilor și autorităților publice, au obligația de a reduce cu 10% plățile efectuate în anul 2018 pentru bunurile și serviciile aferente întreținerii și funcționării instituției”, concluzionăm că bugetul alocat pentru funcționare și întreținere a fost diminuat față de anul 2017 cu suma de 86.642 lei, putându-se asigura la limită desfăşurarea activităţii instanţei.

 

Biroul de presă al Tribunalului Vrancea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?