Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631
Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631

Separatoare de sens și două benzi, soluții pentru prevenirea accidentelor rutiere pe DN2 E85

Gravele accidente de circulație care s-au produs de-a lungul timpului pe DN2 E85, au transformat tronsonul ce leagă Muntenia de Moldova într-un adevărat drum al morții. Duminică, 23 septembrie, cinci oameni au murit, în accidente rutiere deosebit de grave, pe DN2 E85, în Vrancea.

În cursul anului trecut, dar și în urmă cu doi ani, având în vedere numărul de accidente de circulație care s-au produs pe raza județului Vrancea, în special pe drumul național E85, Serviciul Rutier Vrancea a solicitat administratorului de drum amplasarea unor separatoare de sens. Oamenii legii consideră necesare separatoarele de sens în special pe raza localităților rurale și în anumite zone, în afara localităților, unde s-au produs accidente de circulație, respectiv Dumbrăveni, Urechești, Popești, între Tâmboiești și Slobozia Bradului, dar, potrivit comisar-șef Cătălin Stegărescu, șeful Serviciului Rutier Vrancea, lățimea părții carosabile nu permite acest lucru.

„Faptul că cei de la Buzău (n.r. conducătorii auto) vin pe două benzi și intră pe un drum îngustat, cu o bandă, cu bandă de urgență, pe raza Vrancei, este un factor  care favorizează producerea de accidente rutiere. Noi am solicitat ca drumul să fie lățit, adică să facem două benzi și de la Focșani până la limita cu Buzăul. De asemenea, am solicitat separatoare de sens acum vreo doi ani de zile, tot în cadrul unei analize, dar ni s-a spus că nu se poate realiza datorită faptului că drumul nu are lățimea necesară, pentru că și acel separator de sens ocupă din carosabil. În afară de asta, atunci când ai separator de sens nu poți să ții cont strict de axul drumului, pentru că eu trebuie să-mi iau și o măsură de siguranță, pentru că practic separatorul de sens dă efectul de obstacol, când nu am o bandă suficient de lată.

          La ora actuală, din ceea ce experimentăm noi, din punct de vedere al valorilor de trafic, din punct de vedere al numărului de accidente de circulație, este necesar ca prima dată să lățim partea carosabilă. La nivelul județului Vrancea, pe DN2 E85, șase din șapte puncte negre sunt în tronsonul 1, respectiv de la Golești, Focșani, până la limita cu Buzăul; două la Golești, două la Dumbrăveni, unu la Tâmboiești și unu spre Slobozia Bradului”, a precizat șeful Serviciului Rutier Vrancea, comisar-șef Cătălin Stegărescu.

Potrivit acestuia, lățimea insuficientă a părții carosabile îi afectează pe șoferii care tranzitează județul și din punct de vedere psihic, conducătorii auto ieșindu-și frecvent din fire, când văd că drumul se îngustează. „Noi suntem la jumătatea traseului între Moldova și Muntenia. Practic, românul pleacă de la București, sau vine de la Giurgiu, din Bulgaria, că suntem și județ de tranzit pentru cetățeni ai mai multor state, omul vine pe două benzi, ajunge în Vrancea, unde nu mai are două benzi și atunci, din punct de vedere psihologic intervin nervii, care diminuează reflexele. Având reflexele diminuate, șoferul se expune la ambuteiaje. În general, oamenii caută vinovați, ba administratorul drumului, ba poliția, dar nu analizăm din punct de vedere psihologic pe cei implicați în accidente. Să studiem, spre exemplu, din punct de vedere psihologic, ziua de duminică, 23 septembrie, care a fost una tragică. Am avut noaptea accident cu o conducătoare auto aflată în stare de ebrietate, dimineață la prima oră am avut accident cu autoturism care avea 150 km/h pe carosabil umed și am avut în timpul zilei accident cu patru morți”, a mai spus șeful Serviciului Rutier Vrancea.

România se clasa anul trecut pe primul loc în Uniunea Europeană, în ceea ce privește mortalitatea survenită în urma unor accidente rutiere. DN2 E85, drumul pe care se petrec cele mai grave accidente de circulație, are o bandă şi jumătate pe sens, fapt care-i determină pe șoferi să intre pe contrasens pentru a face o depăşire.

Contactat telefonic, Marian Paraschiv, directorul Secției de Drumuri Naționale Vrancea, ne-a spus că momentan nu s-a luat hotărârea montării separatoarelor de sens, acest lucru nefiind practic posibil, atât timp cât drumul nu are câte două benzi de circulație pe sens. „Separatoarele se introduc în zone cu curbe periculoase sau acolo unde am două benzi de circulație. Noi nu avem două benzi de circulație, iar la configurația actuală a drumului nu se pot monta separatoare. Pe DN1 s-au putut monta pentru că avem două benzi de circulație. Pentru lărgirea drumului este nevoie de un proiect major de investiții”, ne-a declarat Marian Paraschiv, director SDN Vrancea.

Presa centrală a relatat marți că „Autorităţile vor să monteze separatoare de sens pe drumul morţii, aşa cum este supranumit DN2 (E85), cel care face legătura între Bucureşti şi Moldova.” (antena3.ro) Conform sursei citate, „de la anul ar urma să fie montate aşadar separatoare de sens pe tot drumul, aşa cum există deja lângă Bucureşti. De asemenea, planul prevede ca drumul să aibă, alternativ, pe fiecare sens, câte două benzi, pentru a se putea face depăşiri”. Situaţia DN2 a fost prezentată în Comisia pentru transporturi a Camerei Deputaţilor, la audierea ministrului Lucian Şova.

1 COMENTARIU

  1. Adevărata problemă pe toate drumurile acestei țări sunt doar șoferii. În zona aceasta toți cei care urcă într-un autovehicul și pun mânuțele pe volan își dau arama pe față (nu se transformă, ei așa sunt de fapt). Nu mai au nici un fel de urmă de bun simț, nu mai respectă nici un fel de regulă sau lege, pentru ei nu mai există absolut nimic demn să le stea în cale. Este noaptea minții văzând atâtea demonstrații în care dragii noștri românași se tăvălesc pe jos atunci când urlă JUSTIȚIE și RESPECTAREA LEGII, dar atunci când circuli încercând să respecți legea, ești claxonat de cei din spate, care fac și semne cu farurile, trec la câțiva centimetri de mașina ta, te înjură, fac diverse semne de amenințare. În același timp, cei de pe contrasens depășesc fiind pe partea ta, puțin lipsind să te ciocnești și să mori. Care lege ar trebui respectată în această țară? LEGEA ? Sau legea bunului plac? Care ar putea fi motivele care mână oamenii să țipe că vor lege, când pe șosele cu greu găsești 1 din 100 sau chiar din 200 care să respecte regulile. Comportamentul acesta de golani fără creier este din păcate tolerat de autorități, care nu fac nimic pentru a instaura ordinea și a crea un climat de siguranță pe drumuri. Oare mai există vreo speranță?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?