Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617
Luni 6 Mai 2024. Nr. 6617

Firmele care intervin la avarii în Focșani, obligate să repare pe cheltuială proprie rețelele deteriorate în timpul lucrărilor

Primăria Focșani vrea să impună reguli noi pentru lucrările care sunt realizate la infrastructura rutieră, la rețelele de apă îngropate, canalizare, gaze sau comunicații din  municipiu. Este a doua modificare, în ultimul an, a Regulamentului privind eliberarea avizului de spargere și condițiile de refacere a sistemului rutier și a spațiilor aparținând domeniului public și privat al Municipiului.

Noile reguli propuse de municipalitate prevăd o simplificare a procedurilor pentru obținerea acestui aviz, dar și obligații noi pentru firmele care intervin la avarii în rețelele de utilități sau care realizează lucrări pe străzile din Focșani. Propunerea de regulament a intrat deja în dezbatere publică și poate fi consultată atât la sediul municipalității cât și pe pagina de internet a acesteia. Propunerea de regulament înlocuiește avizul de execuţie a lucrărilor cu Avizul de spargere, fie pentru intervenții în regim de urgență (avarie), fie pentru lucrări de investiții. Avizul de spargere se emite de către Compartimentul recepție lucrări și avize de la Serviciul autorizări construcții, Direcția arhitectului șef, față de varianta actuală când avizul se obține de la Serviciul de urbanism al Direcției de urbanism și autorizări din cadrul Primăriei Municipiului Focșani.

De asemenea, este redefinită aria lucrărilor pentru care se aplică Regulamentul. „Prezentul regulament se va aplica lucrărilor de investiții, reparații și intervenții executate pe domeniul public sau privat al municipiului Focșani de către persoane fizice, persoane juridice. Deținători sau administratori de rețele, precum și de prestatori autorizați care intervin la aceste rețele”, se arată în proiectul de regulament.

La intervențiile în regim de urgență la rețelele de utilități este redusă documentația necesară pentru eliberarea avizului de spargere. Astfel, cererea trebuie să conțină doar adresa la care se solicită intervenția, natura investiției, zona afectată de lucrări, caracteristicile zonei, suprafața zonei afectate, perioada de execuție a lucrărilor, inclusiv refacerea zonei afectate și numele responsabilului lucrării din partea executantului.

Intervențiile în regim de urgență trebuie anunțate telefonic sau prin fax la Compartimentul recepție lucrări și avize de la Serviciul autorizări construcții, Direcția arhitectului șef, iar dacă este nevoie și la Poliția rutieră din cadrul Poliției municipiului Focșani. Noua procedură pentru intervențiile la avarii prevede ca acestea să fie înscrise în Registrul de avarii, unde se va preciza numele deținătorului de rețea tehnico edilitară, adresa avariei, perioada remedierii, tipul zonei afectate și responsabilul realizării lucrării.

O altă noutate este la lucrările de investiții pentru care este nevoie de acest aviz de spargere, unde a fost introdusă obligația ca solicitantul să prezinte și un grafic de execuție a lucrărilor în cererea care se depune la primărie. Pentru a realiza lucrările, solicitantul avizului de spargere va achita contravaloarea garanției de bună execuție și taxa pentru ocuparea domeniului public. Achitarea acestor taxe se va face odată cu depunerea documentației pentru obținerea avizului de spargere de către solicitantul acestuia. O altă obligație este ca repararea altor rețele aflate în zonă, deteriorate în timpul și din cauza lucrărilor să fie realizată pe cheltuiala deținătorului avizului de spargere. Nu în ultimul rând, beneficiarul acestui aviz de spargere are obligația de a verifica și a lua măsuri de remediere a lucrărilor de refacere, în perioada de garanție, de la recepția refacerii.

Garanția de bună execuție va fi restituită doar după recepția finală

Prin noul regulament se propune ca atât solicitantul cât și beneficiarul avizului să aibă obligația de a lua toate măsurile de remediere a zonelor afectate de lucrări. În varianta actuală este stipulată doar obligația beneficiarului să ia aceste măsuri. De asemenea, noul regulament propune ca garanția de bună execuție să fie restituită după trecerea perioadei de garanție, însă doar după semnarea procesului verbal de recepție finală, comparativ cu varianta actuală când această garanție trebuia restituită în două tranșe, respectiv „50% în 7 zile lucrătoare de la data semnării procesului verbal de recepție privind aducerea terenului la starea inițială și 50% după data semnării procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor”.

La formarea comisiei de recepție se propune ca aceasta să fie formată din solicitantul sau beneficiarul avizului, reprezentantul Primăriei municipiului Focșani, de la Compartimentul recepție lucrări și avize și reprezentantul Direcției de Dezvoltare Servicii Publice – aministratorul domeniul public și privat.

Proiecul regulamentului nu modifică taxele actuale. Taxele pentru obținerea avizului de spargere menținute prin noul regulament sunt de 10 lei/mp pentru ocuparea domeniului public de materialele provenite din săpătură, utilaje, etc. De asemenea, garanțiile de bună execuție sunt calculate la suprafața afectată de lucrări. Cele mai mari valori sunt la trotuarele din pavele și străzile cu asfalt, respectiv 400 lei/mp. Garanțiile sunt de 300 lei/mp pentru străzile din beton, 200 lei/mp pentru trotuarele din asfalt sau aleele betonate. Cele mai mici valori sunt la spații verzi și drumuri de balast, unde garanția este de 50 lei/mp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?