Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621

Ministrul Pintea cere DSP-urilor să ia măsuri pentru protejarea bolnavilor cronici și gravidelor până la stabilizarea situaţiei meteo

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a cerut, luni, Direcțiilor de Sănătate Publică din județele afectate de ninsori și viscol să realizeze o evaluare a situației bolnavilor cu dializă, a celor cronici, a gravidelor și a copiilor cu afecțiuni care necesită monitorizare permanentă și să dispună măsuri de sprijin a acestora până la stabilizarea situației meteo.
„Am transmis public recomandări către populație privind măsurile pe care trebuie să le ia în caz de vreme nefavorabilă. Recomand Direcțiilor de Sănătate Publică să disemineze aceste recomandări către populația din județele afectate de codul portocaliu și nu numai. De asemenea, la nivelul Direcțiilor de Sănătate Publică am transmis astăzi dimineață (luni dimineață – n.r.) o circulară prin care recomandăm evaluarea situației în special a bolnavilor care necesită transport în vederea dializei, a bolnavilor cronici cu afecțiuni care necesită o monitorizare permanentă, a gravidelor cu risc și a celor în ultimele două luni de sarcină, a copiilor cu afecțiuni care necesită monitorizare permanentă, a persoanelor dependente fizic și a vârstnicilor cu nevoi speciale”, a declarat Sorina Pintea la ședința Comandamentului de iarnă pentru gestionarea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, condusă de ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan.
Ministrul Sănătății a adăugat, ca o altă recomandare adresată Direcțiilor de Sănătate Publică, să ia măsuri astfel încât pacienții care fac dializă să rămână internați în unitatea medicală după terminarea procedurii. „De asemenea, bolnavii cronici care necesită monitorizare permanentă și sunt internați în acest moment să nu fie externați până la stabilizarea situației meteo. Dacă este cazul, medicii de familie pot fi convocați la cabinetele medicale, unde vor asigura permanența”, a mai declarat Pintea.
Ea a cerut, totodată, o evaluare urgentă a stocurilor de medicamente și materiale sanitare în spitale. „Este necesară având în vedere urgențele care pot apărea în această perioadă”, a completat Pintea. În cadrul comandamentului, ministrul Transporturilor, Lucian Åžova, a reluat, la rândul său, mesajul adresat participanților la trafic de a nu pleca la drum în această perioadă decât dacă este strict necesar și de a ține cont de indicațiile agenților de la Poliția Rutieră. „Åži, desigur, acolo unde există restricții de circulație, acestea să fie respectate. Mă refer la unele sectoare de drumuri naționale care din cauza vizibilității, mai degrabă decât din cauza stratului de zăpadă, au restricții de trafic sau sunt închise temporar din cauza viscolului”, a subliniat ministrul.
La Ministerul Transporturilor funcționează Comandamentul central de iarnă, care ține legătura în timp real cu autoritățile și actualizează informațiile. Åžova a mai precizat că stocurile de materiale antiderapante sunt monitorizate permanent.
Secretarul de stat în Ministerul Apărării Mircea Dușa a arătat în același context că ministerul are pregătiți peste 3.700 de militari și peste 600 mijloace de intervenție în județele afectate de viscol și ninsori. Andrei Maioreanu, secretar de stat la Ministerul Energiei, a menționat că au fost luate toate măsurile pentru organizarea stocurilor de siguranță ale sistemului electroenergetic național pentru perioada sezonului rece.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.