Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

GALERIE FOTO : Autoritate Urbană pentru selectarea proiectelor europene la Primăria Focșani


Consilierii locali vor discuta înființarea unei Autorități Urbane la nivelul municipiului Focșani, care va avea ca atribuții selectarea strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 al Programului Operațional Regional 2014-2020. Decizia va fi luată la ședința extraordinară de marțea viitoare. Ordinea de zi cuprinde două proiecte de hotărâre referitoare la acest subiect, respectiv proiectul pentru aprobarea Acordului de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile a Programului Operațional Regional 2014-2020 și cel privind aprobarea înființării Autorității Urbane la nivelul municipiului Focșani. Discuții despre înființarea Autorității Urbane au fost încă de la dezbaterea Strategiei Integrate de Dezoltare Urbană a Focșaniului. Directorul Radu Dragomir de la Urban Scope, cei care au realizat Strategia, a explicat că la nivelul Focșaniului trebui formată o Autoritate Urbană, adică o comisie formată din minim trei membri și care vor decide proiectele prin Axa Prioritară 4 -Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile ce vor fi finanțate în municipiu. „În 20 ianuarie 2017 viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, a emis ordinul 112 din 2017 pentru aprobarea Documentului cadru de implementare a Dezvoltării Urbane Durabile – Axa Prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile conform căruia prin delegare funcției de aplicare a procedurilor și criteriilor de selectare a operațiunilor (proiectelor), municipiile reședință de județ, respectiv structura de la nivelul acestora care îndeplinește rolul de Autoritate Urbană, va fi parte integrantă din sistemul de management și control al POR 2014-2020, îndeplinind rolul de Organism Intermediar secundar (de nivel II)”, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre. Ulterior, acordul de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei Prioritare 4 a fost transmis în data de 4 aprilie și înregistrat la Primăria Focșani în data de 6 aprilie.
    Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare se mai află proiectul de hotărâre prin care Primăria dă în administrare către Direcția de Dezvoltare și Servicii Publice toate spațiile verzi reabilitate prin proiectul „Amenajare spațiu verde Cartier Mândrești, Cartier Focșani Sud și Cartier Laminorul”. Proiectul a fost discutat și la ultima ședință ordinară a Consiliului Local Focșani însă nu a trecut deoarece consilierii liberali nu au fost de acord și nu a fost întrunită condiția legală de două treimi din numărul consilierilor locali.  După ce au văzut atât nemulțumirea focșănenilor dar și a propriilor colegi de partid, liberalii au dat înapoi și au propus aparatului administrativ al Primăriei rediscutarea proiectului de hotărâre. Practic, au făcut copy paste de pe primul proiect de hotărâre, s-au trecut ca inițiatori și vor să fie votat la prima ședință a Consiliului Local.
    Reamintim că dacă primăria nu întreține spațiile verzi reabilitate prin proiectul „Amenajare spațiu verde Cartier Mândrești, Cartier Focșani Sud și Cartier Laminorul”, va trebui să restituie 7,5 milioane lei și riscă să nu mai poată accesa fonduri europene de 29 milioane euro.

5 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?