Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632
Ediția: Vineri 24 Mai 2024. Nr. 6632

Reorganizare la Primăria Focșani și instituțiile din subordine


Primarul Focșaniului, Cristi Misăilă, propune o reorganizare totală a administrației locale pentru îmbunătățirea serviciilor asigurate cetățenilor. Noua structură a administrației a fost discutată de mai multe ori în ultimele luni, pentru a fi identificate cele mai bune soluții. Deciziile privind noua organigramă a Primăriei, înființarea unei noi direcții, respectiv Direcția de Asistență Socială și Medicină Școlară Focșani, dar și externalizarea unor servicii de la Direcția de Dezvoltare și servicii Publice vor fi discutate la ședința Consiliului Local Focșani de mâine.
Edilul ne-a spus că noua structură a Direcției de Dezvoltare va fi mai suplă odată cu externalizarea Serviciului de iluminat public și a celui de parcări. Situația de la iluminat public durează de câțiva ani, angajările fiind practic blocate din cauza salariilor mici. De asemenea, societatea care se va ocupa de parcările din municipiu a fost înființată pentru ca investițiile să fie derulate mai rapid. O noutate adusă de noua organigramă este eliminarea postului de city manager și înființarea Corpului de control al primarului.
De asemenea, noua organigramă prevede înființarea unor noi direcții, respectiv  Direcția de Urbanism și Autorizări și Direcția de managementul proiectelor și investițiilor. „A fost eliminat postul de city manager și a fost creat Corpul de control al primarului. A fost înființată o direcție nouă, Direcția de urbanism și autorizări. Va cuprinde tot ce înseamnă urbanism, autorizarea agenților economici, transportul public local de călători, serviciul de administrare a patrimoniului. Va fi o nouă direcție, Direcția de managementul proiectelor și investițiilor prin care serviciul de proiecte și cel de investiții vor fi la un loc”, ne-a spus primarul Misăilă.
Printre atribuțiile pe care le va avea Corpul de control se numără verificarea tuturor aspectelor privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice, modul de organizare și funcționare a compartimentelor de specialitate. Vor mai fi un compartiment de control fiscal, care va verifica agenții economici, dar și un compartiment de control la asociațiile de proprietari.
O altă noutate este propunerea de înființare a unei Direcții de Asistență Socială și Medicină Școlară. Aceasta ca cuprinde patru instituții de asistență socială care funcționau separat până acum și urmărește reducerea cheltuielilor de funcționare a acestora. „Am înființat o Direcția de asistență socială și medicină școlară care va cuprinde cele patru instituții de asistență socială pe care le avem în acest moment. Vor fi sub același acoperiș SPLAS, Cantina, Căminul de bătrâni și Medicina școlară. Va fi o singură direcție, care dorim să fie mai eficientă. Până acum cele patru aveau  contabil, șef de personal, tot ce înseamnă TESA. Decizia a fost luată și deoarecere cele patru instituții relaționează între ele. La Cantină se duc cei verificați de SPLAS, la Căminul de bătrâni trebuie să existe o verificare medicală”, a precizat primarul Misăilă. De asemenea, va fi discutată și noua organigramă de la Poliția Locală, unde vor fi 97 de posturi, cele mai mari creșteri de personal fiind la serviciul circulație rutieră.

12 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?