Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

SFATURI MEDICALE PEDIATRICE la numărul de telefon 1791!


Dacă sunteți părinți și copilul vostru are probleme de sănătate care nu reprezintă totuși urgențe medicale, puteți cere un sfat asumat medical doctorilor care răspund la numărul de telefon 1791, la orice oră din zi și din noapte. PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric prin telefon este un call center pediatric ce oferă sfaturi medicale în regim non-stop, funcționează la nivel național și este inițiat și implementat de Fundația „Părinți din România”. Acest serviciu este operat de medici specialiști și se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiunile fără risc vital ale copilului său.
Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, până la prezentarea copilului pentru un consult medical. Durata unei consilieri telefonice este de aproximativ 10 minute. „PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal, valabil în rețelele: Vodafone, Orange, Telekom fix și mobil. Pentru cartelele prepay trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale. 1791 nu este valabil în rețeaua RDS-RCS și UPC”, au precizat reprezentanții Fundației într-un comunicat trimis redacției noastre.
    Proiectul prin care a fost înființat acest call center a fost lansat în anul 2014, la Cluj și, ca urmare a numărului foarte mare de apelanți, în mai 2015 a fost lansat proiectul la nivel național. Până în momentul de față au fost ajutați peste 25 de mii de părinți care au sunat, pentru sfaturi medicale, la numărul 1791. „Credem că este mult mai eficient un sfat telefonic asumat medical și venit de la profesioniști, decât așteptarea în camera de gardă o perioadă lungă de timp, pentru situații medicale care nu sunt urgente. Cele mai frecvente probleme pentru care părinții sună la PEDITEL sunt: febră, vărsături, diaree în sezonul rece, și traumatisme craniene în sezonul cald, o problematică frecvent întâlnită indiferent de sezon fiind plânsul copilului mic. În multe situații, părinții revin cu apel către 1791 când au o nouă problemă medicală și comunică eficiența sfaturilor medicale oferite de către medicul de gardă. Gradul de eficiență și satisfacție, precum și utilitatea serviciului este măsurată de către Fundația «Părinți din România» prin 4 chestionare de satisfacție anuale, nota acordată medicului fiind de 4,85/5,00. Totodată, informal prin mediile de comunicare online, părinții își exprimă mulțumirea și satisfacția privind Peditel 1791”, a declarat Cristina Grigore, director executiv al Fundației „Părinți din România”. 
Faptul că sfaturile medicale oferite la 1791 sunt extrem de utile este dovedit de continua creștere a numărului de apeluri, majoritatea părinților comunicând medicului că au aflat de existența Peditel 1791 de la un alt părinte care a sunat și i-a recomandat serviciul.

Recomandări pentru părinții care sună la 1791

    Potrivit celor spuse de Cristina Grigore, directorul executiv al Fundației „Părinți din România”, părinții care sună la 1791 trebuie să își noteze recomandările medicale și, dacă au minime nelămuriri sau neînțelegeri asupra sfaturilor medicale oferite de medicul de gardă, să revină cu apel pentru clarificări. „Totodată, recomandăm ca părinții să pună în aplicare recomandarea medicului privind prezentarea de urgență în serviciile medicale specializate sau apelarea numărului unic 112. Sănătatea și siguranța copilului sunt esențiale”, a atenționat Cristina Grigore. 
    Din punct de vedere medical, PEDITEL 1791 dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 25 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic. Fiecărui apelant i se deschide o fișă de pacient, în care sunt consemnate toate simptomele indicate de aparținător, apoi se finalizează mesajul cu un sfat medical aplicabil acasă, în perfectă siguranță, în cazul unei afecțiuni minore, sau consult la medicul specialist în maxim 72 ore, sau prezentare la UPU în maxim 2 ore, sau apel 112 imediat. „Toate apelurile sunt înregistrate, stocate pe o perioadă de 3 ani conform legii și prin respectarea Legii 677/2001, confidențialitatea datelor. Softul medical PEDITEL 1791 este o resursă online, care permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori, funcționând cu o bază de date care permite raportare în timp real”, se arată în materialele informative trimise redacției noastre.

Obiectivele PEDITEL 1791

    Prin prisma rezultatelor excelente obținute în cei doi ani de funcționare, Fundația „Părinți din România” și-a propus ca PEDITEL 1791 să devină „112 telefonic al copiilor”, rapid, profesionist, non stop și eficient. „Dorim ca în următorii doi ani, fiecare părinte a celor 4,5 milioane de copii din Romania să aibe acces non stop la serviciul PEDITEL 1791, care devine serviciu unic național pediatric. Marea Britanie are un asemenea serviciu, numărul unic fiind 111. În următorii doi ani ne-am propus deschiderea a patru noi centre PEDITEL 1791, care să deservească toate județele României, și anume la București, Iași, Timișoara și HUB-ul tehnologic și medical – Cluj. Estimăm preluarea a 26000 apeluri anual/centru * 5 centre= 130.000 apeluri/an, adică 23% din totalul copiilor care ajung într-o unitate medicală în România. Cu o investiție de 3,4 euro /an pentru 1 apel, împreună putem reda demnitatea familiei și zâmbetul copilăriei în România și să schimbăm conceptul de servicii medicale publice, spre un standard de calitate, implicare și empatie”, se arată în materialele informative trimise redacției noastre.
    Obiectivele PEDITEL 1791 sunt: scăderea cu 18% a prezentărilor din Secția UPU a spitalelor de copii din țară; scăderea numărului de ambulanțe trimise acasă către pacienți cu vârsta cuprinsă între 0 și 18 ani, care nu prezintă o urgență medicală;
creșterea calității și standardelor serviciilor medicale publice; educarea părintelui în privința sănătății copilului și reducerea gradului de stres și panică a părintelui, în situații uneori limită; prevenție și educație sanitară pentru părinți; PEDITEL 1791 -un model de bune practici multiplicabil la nivel național, în toate sistemele medicale: atât publice, cât și private; creșterea transparenței decizionale și financiare în sistemul medical românesc prin implicarea tuturor stakeholder-ilor, având ca deziderat principal o populație sănătoasă și activă.
    „Credem că pentru fiecare dintre noi, copilul este fragilitatea care merită să aibă o viață mai bună. Ne-am asumat cu zâmbet și bucurie misiunea de a fi Ambasadorii BINELUI CONTAGIOS și ne bucurăm pentru fiecare prieten care ne ajută să schimbăm om cu om și copac cu copac în România. Doar împreună vom aduce schimbarea în bine, doar prin implicare, integritate, respect, asumare și responsabilitate. De ce să susții PEDITEL 1791? Pentru că așa ajuți direct comunitatea în care îți desfășori activitatea. Este palpabil direct. Pentru că, copiii sunt viitorul, pentru că copiii bolnavi vor duce la o societate bolnavă, aflată în pericol. Contribui astfel la dezvoltarea sustenabilă a comunității tale. Compania este parte din comunitate, este un factor stabilizator. Orice modificare negativă sau pozitivă a condițiilor de viață, de sănătate, de educație, afectează și impactează direct rezultatele și însăși compania. O populație bolnavă, needucată sau săracă, influențează negativ evoluția ulterioară sustenabilă a întregii comunități. Misiunea Fundației «Părinți din România» este aceea de a coagula și cataliza interesele
tuturor părinților din România, interese legate de o viață mai bună pentru copii și familiile lor, iar fundația va funcționa ca suport pentru reprezentarea acestor interese și va ține cont de specificul zonal al manifestării lor și al soluțiilor propuse”
, a concluzionat Cristina Grigore, în comunicatul de presă trimis redacției noastre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?