Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

BBC renunță la site-ul de gastronomie BBC Food


Angajat într-un plan vast de economii, grupul BBC a anunțat marți că va renunța la pagina de gastronomie de pe site-ul său de internet, care conține peste 11.000 de rețete, spre marea nemulțumire a amatorilor domeniului culinar. În cadrul programului de austeritate sunt vizate și alte site-uri, ca de exemplu cel de călătorii, scopul fiind economisirea de către primul grup audiovizual public din lume a 15 milioane de lire sterline, transmite AFP. Aproximativ 11.000 rețete vor fi eliminate în urma unei revizuiri a conținutului online al BBC. Cel mai greu de acceptat în Marea Britanie, unde emisiunile culinare și bucătarii celebri sunt extrem de mediatizați, va fi suprimarea BBC Food, peste 12 luni. O petiție în care se cere salvarea celor 11.163 de rețete ale BBC a depășit repede pragul de 60.000 de semnături marți pe site-ul change.org. „Site-ul BBC Food este gratuit, independent și britanic. Este totuși nefiresc să nu păstrăm cel puțin rețetele în arhivă”, a spus Emma Barrington, o londoneză de 48 de ani, pasionată de patiserie și care a avut inițiativa lansării petiției. În schimb, rețelele pregătite în cadrul show-urile de televiziune vor fi postate online și vor rămâne disponibile timp de 30 de zile de la difuzarea lor.
    Contactat de AFP, grupul BBC îi asigură pe amatorii de gastronomie că, deși serviciul culinar se va închide și nu va mai produce noi rețete, rețetele existente vor continua să fie accesibile publicului. Însă, în lipsa site-ului specializat, ele nu vor fi la fel de ușor de găsit. Mulți văd în această acțiune influența guvernului conservator, care a recomandat săptămâna trecută BBC-ului să se concentreze pe esențialul misiunii sale, „un serviciu public diferit” de posturile comerciale. „Misiunea BBC pe internet este să informeze, să educe și să distreze”, a afirmat marți directorul BBC, James Harding, adăugând că grupul nu poate „oferi totul tuturor”. De asemenea, se așteaptă ca mai multe articole de turism să fie scoase de pe site. O sursă din cadrul corporației, citată pe bbc.com, a declarat că serviciile online trebuie să fie „de înaltă calitate, distincte și să ofere o valoare publică reală”.
    Anunțul de marți survine în urma unei dispute dintre autorități și BBC cu privire la impactul său de piață, ce a dus la elaborarea unei ”Cărți Albe” (White Paper), publicate săptămâna trecută și care cuprinde propunerile guvernului pentru reînnoirea ”Royal Charter”, un acord între trust și executiv asupra a ceea ce intenționează BBC să facă în următorii 11 de ani. Documentul va fi, probabil, dezbătut în Parlament, în toamnă, dar nu va exista nici un vot din partea deputaților. Forma finală a ”Royal Charter” este determinată de către ministrul culturii. Perioada de 11 ani se explică prin faptul că BBC a dorit să evite ca negocierea documentului privind viitorul său să coincidă cu alegerile, fixate acum să aibă loc o dată la cinci ani. BBC s-a angajat din 2010 într-un plan amplu de economii, care vizează mii de locuri de muncă desființate și închiderea unor servicii. Grupul intenționează să realizeze economii de 700 de milioane de lire sterline până în 2021-2022, încheie AFP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?