Ediția: Marți 14 Mai 2024. Nr. 6623
Ediția: Marți 14 Mai 2024. Nr. 6623

Asistenții medicali din Vrancea vor să lucreze în străinătate


Asistenții medicali care doresc să lucreze în Uniunea Europeană pot obține documentele necesare recunoașterii în scop profesional a titlurilor lor profesionale adresând o cerere în acest sens Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR). Începând cu data de 4 ianuarie 2016, potrivit Legii 278/2015, aceste cereri, însoțite de o serie de documente, se depun la filiala vrânceană a acestui Ordin. Până acum cererile se depuneau la Direcția de Sănătate Publică, care le trimitea la Ministerul Sănătății, iar acesta elibera adeverințele de conformitate.
    Potrivit lui Cezar Alexandru, președintele Filialei Vrancea a OAMGMAMR, cei mai mulți dintre asistenții care vor să profeseze peste hotare sunt tineri. „De la 4 ianuarie și până în prezent am dus la București 5 dosare, pentru că acolo se eliberează adeverința de conformitate. În general pleacă să profeseze peste hotare tinerii absolvenți ai școlilor de profil și mai puțin cei mai în vârstă. În general, tinerii care pleacă să muncească în străinătate aleg să meargă în țările nordice. Până acum aceste cereri se depuneau la DSP și erau trimise apoi la Ministerul Sănătății, care elibera adeverințele”, a  precizat Cezar Alexandru.
    Documentele necesare pentru titlurile de calificare de Asistent Medical Generalist pentru care nu se cere experiență profesională sunt: cerere tip; copie după actul de identitate;după caz, documente de schimbare a numelui, în copie legalizată la notar; diplomă de bacalaureat, în copie legalizată la notar; unul din documentele de studii de AMG, în copie legalizată la notar; foaia matricolă/suplimentul la diplomă, în copie legalizată la notar; adeverință cu perioada școlarizării, după caz, de la școala postiliceală/facultate, in original. „Documentele de recunoaștere vor fi întocmite la nivelul structurii de specialitate a OAMGMAMR Național, iar în termen de 30 de zile de la înregistrarea dosarului complet, vor fi ridicate de către solicitanți de la filiala județeană a OAMGMAMR la care aceștia au depus cererea, personal sau de către un împuternicit, prin procură notarială. În vederea informării persoanelor interesate, pe site-urile filialelor județene ale OAMGMAMR vor fi publicate periodic, listele cu numele solicitanților pentru care au fost întocmite documentele respective, în vederea eliberării”, se precizează pe site-ul Ordinului Asistenților Medicali.
    Tot pe acest site, cei interesați pot găsi informații cu privire la alte documente necesare pentru recunoașterea titlurilor altor categorii de asistenți medicali, precum: asistent medical generalist pentru care se cere experiență, moașă pentru care nu se cere experiență medicală. Informații complete pot fi aflate accesând link-ul http://bit.ly/1JVSwIT

Card european profesional pentru asistenții medicali

    Începând din acest an, asistenții medicali generaliști vrânceni pot obține și cardul profesional european (CPE) care le va  facilita libera circulație și posibilitatea angajării pe teritoriul UE. Pentru obținerea Cardului Profesional European persoanele interesate trebuie să acceseze portalul Your Europe (Europa ta) – http://bit.ly/1PPNDNj. Aici vor fi publicate toate  documentele necesare care au fost notificate de autoritatile competente din fiecare Stat Membru – http://bit.ly/1X0LjJ6.
    „Cardul nu este obligatoriu, dar este de preferat să îl ai. Asta pentru că oriunde ai vrea să lucrezi se accesează acest card și se află toate datele despre persoana căreia aparține, date de stare civilă, studii, calificări și multe altele. În momentul de față, țările din Uniunea Europeană nu mai comunică cu Ministerul Sănătății, ci direct cu Ordinul Asistenților”, spune Cezar Alexandru.
    Documentele pentru obținerea cardului în format electronic vor fi încărcate în profilul virtual al solicitantului, după conectarea la interfața publică a IMI, printr-un cont de utilizator înregistrat prin platforma europeană a Comisiei Europene (ECAS-European Commission Authentification System). Pentru a facilita depunerea cererilor de emitere a cardului, începând cu data de 1 februarie 2016, Ordinul Asistenților Medicali din România, prin filiale sale, acordă consultanță și asistență în întocmirea dosarului CPE, de către solicitanți,aceștia urmând să achite o taxă de 200 lei.

   

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?